۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۶۲۷۹۵
فعال بحرینی:

صدور احکام اعدام آخرین تیر ترکش آل‎خلیفه است

یک فعال سیاسی بحرینی تاکید کرد که صدور حکم اعدام علیه شهروندان بحرینی آخرین گزینه رژیم حاکم برای سرکوب مردم است.
راشد الراشد از فعالان سیاسی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، راشد الراشد عضو شورای مرکزی جمعیت عمل اسلامی بحرین و یکی از برجسته ترین معارضان این کشور در گفت‌وگویی، صدور حکم اعدام برای 6 شهروند بحرینی را غیر قابل قبول دانست و در این باره گفت: دادگاه تجدید نظر حکم اعدام 6 نفر در پرونده برنامه‌ریزی برای ترور یک مقام دولتی را تایید کرده است که در میان آنها سید مرتضی السندی، شیخ حبیب الجمری و سید علوی حضور دارند، نکته مضحک این پرونده این است که این اشخاص تنها به مسئله ترور فکر کرده بودند و این اقدام را عملی نکرده بودند. صدور احکم اعدام در چنین شرایطی بی احترامی به ارزش‌هایی است که جامعه جهانی ادعای پایبندی به آن را دارد، صدور حکم اعدام برای افرادی که تحت سنگین ترین شکنجه‌ها به تصمیمشان برای ترور یک شخصیت نظامی اعتراف کرده‌اند، غیر قابل قبول است.

وی در همین خصوص ادامه داد: رژیم آل خلیفه با پوشش و حمایت آمریکا و انگلیس و برای جلوگیری از هرگونه تغییر سیاسی در بحرین دست به چنین جنایت‌هایی می‌زند، در حالی که مردم برای رسیدن به خواسته‌های سیاسی خود که بر اساس منشور ملل متحد حق طبیعیشان است دست به انقلاب زده‌اند. ملت بحرین در مسیر رسیدن به حقوقش مشاهده کرد دست‌هایی قدرتمندتر از سازمان ملل وجود دارد که به سادگی اجازه می‌دهد نیروهای سپر جزیره، ارتش عربستان، ارتش اردن، ارتش پاکستان و کارشناسان نظامی سایر کشورها برای پشتیبانی از رژیم ال خلیفه و سرکوب وحشیانه مردم وارد بحرین شوند.

این مبارز بحرینی به اهداف حاکمان بحرین از صدور حکم اعدام در دادگاه‌های نظامی اشاره کرد و گفت: هدف دیگر آل خلیفه از صدور اینگونه حکم‌های اعدام ترساندن مردم از هرگونه تحرک برای رسیدن به خواسته‌هایشان است، رژیم حاکم این پیام را به مردم می‌دهد که در صورت روی آوردن به هرگونه تحرک و مطالبه حقوق سیاسی می‌تواند اتهامات مختلفی را به آنان وارد کند تاجایی که به این گروه از شهروندان اتهام تصمیم‌گیری برای ترور یک شخصیت نظامی وارد شده و محکوم به اعدام شده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: تمام تلاش‌های هفت سال گذشته رژیم حاکم برای سرکوب کردن مردم و ایجاد رعب و وحشت میان آنها تاکنون نافرجام بوده است و به همین دلیل است که امروز شاهد صدور احکام اعدام برای شهروندان هستیم. آل خلیفه تلاش می‌کند مردم و مبارزان که به دنبال رسیدن به عدالت سیاسی هستند را ترسانده و مانع پیشروی آنها شود.

راشد الراشد در پایان تاکید کرد: آخرین گزینه حاکمان بحرین برای وادار کردن مردم و فعالان سیاسی به عقب نشینی از مواضعشان همان مسئله صدور حکم اعدام است.آل خلیفه قصد دارد بگوید هرکس به دنبال حقوق سیاسی خود باشد دچار چنین سرنوشتی خواهد شد و ممکن است حتی برای فکر کردن به یک مسئله برایتان حکم اعدام صادر شود./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات