۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۶۲۷۹۶
آیت الله نظری خادم الشریعه:

احیا و گسترش فرایض دینی رسالت امروز روحانیت است

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید بر احیا و گسترش فرایض دینی در جامعه امروز، گفت: آثار و برکات خمس می تواند سبب رشد و تعالی جامعه اسلامی شود.
دیدار دبیر بنیاد خمس کشور با آیت الله نظری خادم الشریعه دیدار دبیر بنیاد خمس کشور با آیت الله نظری خادم الشریعه آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار دبیر بنیاد خمس کشور با بیان این که امور مالی در دین اهمیت دارد، گفت: حیات و گسترش اسلام به ترویج و گسترش فرهنگ خمس است.

وی با استقبال از تأسیس بنیادی برای گسترش فرهنگ خمس در جامعه افزود: حفظ، نگهداری و ترویج سرمایه های پربها در دین از فرایض عقلانی و شرعی است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید بر احیا و گسترش فرایض ارزشمند دینی در جامعه امروز خاطرنشان کرد: آثار و برکات خمس می تواند موجب رشد و تعالی جامعه اسلامی شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که اگر فرایض دینی نظیر خمس و زکات در جامعه کمرنگ شود و از بین برود به طور حتم آثار دینی و معنوی در جامعه کمرنگ خواهد شد، تصریح کرد: احیای فرهنگ خمس در جامعه کار بسیار ارزشمندی است و تأسیس یک مجموعه ای برای این اقدام شعبه ای از تبلیغ و ترویج اسلام ناب است.

وی با بیان این که بر این که بنده برای ترویج و تبلیغ فرایض دینی و ارزش های اسلامی در جامعه به هیچ عنوان کوتاهی نخواهم کرد، افزود: در دوران فعالیت های تبلیغی خود به منظور تبلیغ فرایض و احکام دینی با پای پیاده فرسخ ها را طی می کردم و امروز نیز همان روحیه در ما وجود دارد.

استاد درس خارج فقه اصول حوزه با تأکید براین که متأسفانه برخی تجدد گرایی و تجدد مأبی ها در ترویج دین رواج پیدا کرده است که باید اصول و روش علمای و بزرگان دینی در تضاد است، تصریح کرد: کمتر ده و روستایی در استان وجود دارد که بنده برای تبلیغ دین و احکام الهی به آن آنجا نرفته باشم.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که روحانیت برای تبلیغ  فرایض و احکام دینی باید سختی ها و مشکلات مسیر را تحمل کنند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی روحانیت باید زنده کردن و رواج اسلام و احکام ناب دینی در جامعه باشد.

وی با تأکید براین که باید اسلام تقویت و ترویج شود، افزود: امت اسلامی باید غیرتمندانه برای اقتدار اسلام تلاش کند که متأسفانه برخی مواقع شاهد کوتاهی امت در این خصوص هستیم، باید طوری عمل شود که حتی جامعه اسلامی بتواند به دیگران نیز یاری رساند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که هیچ چیز ارزشمند تر از رواج دین در جامعه نیست، تصریح کرد: باید در دوران حیات خود تنها در مسیر احیای شریعت و دین گام برداریم.

حجت الاسلام نصیری، دبیر بنیاد خمس کشور نیز در این دیدار با بیان این که این بنیاد از سوی جمعی از علما به منظور احیا و گسترش فرهنگ خمس در جامعه تأسیس شده است، گفت: علما و مراجع دینی از تشکیل چنین ستادی در کشور استقبال کردند.

وی با بیان این که این بنیاد یک سال است که تأسیس شده است، افزود: در حال حاضر این بنیاد دارای دو معاونت پژوهش و آموزش است.

حجت الاسلام نصیری با بیان این که از جمله برنامه های این بنیاد برگزاری ماهانه یک همایش تخصصی برای روحانیان در هر استان کشور است، گفت: تاکنون این همایش در سه استان قم، هرمزگان و سمنان برگزار شد و پس از ماه مبارک رمضان نیز با حضور علما و روحانیان در مازندران برگزار خواهد شد.

وی با تأکید براین که تبیین فریضه دینی خمس باید از سوی علما و روحانیان در جامعه صورت گیرد، افزود: تنها هدف این بنیاد تبلیغ و فرهنگ سازی برای احیای فرهنگ خمس است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات