۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۶۲۹۵۰
آیت الله کاظم حائری:

آمریکا و همپیمانانش درصدد سیطره برعراق هستند

یکی از مراجع تقلید عراق مقیم قم خواستار هوشیاری مردم در برابر توطئه‎های کشورهای استکباری شد و بیان داشت: آمریکا و همپیمانانش در منطقه درصدد سیطره مجدد بر عراق هستند.
 آیت الله حائری از مراجع عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید عراق مقیم قم طی بیانیهای خاطرنشان کرد: دولت و ملت عراق با مخاطب قراردادن شهروندان عراقی از آنان خواست مراقب طرح ها و توطئه های استکبار جهانی و اتباعش در منطقه برای سلطه بر عراق باشند.

در این بیانیه آمده است: بدانید که استکبار جهانی به همراه دوستانش در منطقه و اذناب خود در داخل عراق جز به از بین بردن فرهنگ و هویت شما و غارت ثروت هایتان راضی نخواهند شد.

آیت الله حائری گفت: آنها می خواهند مقدرات کشورتان را به دست گرفته و شما را به بردگی بگیرند بنابر این عاقلانه نیست که از این حقیقت غافل شوید و یا آن را ساده بگیرید. 

وی افزود: اصول سیاست خارجی آمریکا بر اساس تامین منافع خود و اقتضائات آن بنا شده است و تصمیم گیری در روابط با هم پیمانانش بر همین اساس انجام می شود. 

این مرجع تقلید شیعیان گفت: به دولت عراق توصیه می کنیم در قرارداد های امنیتی، نظامی و اقتصادی مراقب باشد تا به آغوش استکبار جهانی نیفتد. 

آیت الله حائری همچنین به دولت عراق نسبت به باز کردن درهای کشور برای ورود آمریکای دشمن به عراق از طریق ساخت پایگاه های نظامی و آموزش و یا مداخله آمریکایی ها در تصمیم گیری های داخلی و خارجی این کشور هشدار داد.

وی خطاب به ملت عراق افزود: شما در حال نزدیک شدن به برگزاری انتخابات پارلمانی هستید که یک فرصت خوب برای حمایت از آینده کشور و زندگی خود و خانواده تان خواهد بود. 

این مرجع تقلید شرکت مردم عراق در انتخابات را یک واجب ملی و انسانی دانست و توصیه کرد ضمن حضور گسترده به اشخاص اصلح و شناخته شده رای دهند. 

هشدار آیت الله حائری در حالی است که ناظران مسائل عراق پیش تر نیز نسبت به تلاش های آمریکا برای به سلطه گرفتن عراق هشدار داده اند. 

گفتنی است که آمریکا تلاش می کند عراق را به گرداب گروهای تکفیری و وهابی داعش بازگرداند تا برغم نبود دلایل قانع کننده، بازهم حضور نظامی خود را ادامه دهد و نتایج انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت را نیز در راستای منافع خود و هم پیمانان منطقه ای و حامیان داخلی اش هدایت و مدیریت کند./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات