۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۶۲۹۶۶

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه تبریز برگزار می‌شود

همزمان با سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) جمعی از طلاب مدارس علمیه تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.
مراسم عمامه گذاری طلاب

حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که جشن میلاد حضرت مهدی(عج) از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: قرار است در این مراسم معنوی 48 نفر از طلابی که حائز شرایط تلبس بوده‌اند؛ به لباس مقدس روحانیت مزین شوند.

حجت الاسلام روشن‌تن ادامه داد: آیت الله اعرافی؛ مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم؛ نماینده ولی فقیه و رییس عالی حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی سخنرانان اصلی این همایش هستند که ارائه گزارش عملکرد حوزه علمیه استان از دیگر برنامه های برنامه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تمامی طلابی که قرار است در جشن نیمه شعبان ملبس شوند؛ پس از احراز شرایط لازم، در کارگاه‌های آموزشی تلبس و سلسله جلسات اخلاقی و معرفتی حضور یافته‌اند، به عبارتی پوشیدن لباس روحانیت نیازمند داشتن شرایطی است که از سوی مسؤولان حوزوی احراز می شود.

وی در بخش دیگری از برگزاری جلسات اخلاق در تمامی مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های مربوط به برگزاری جلسات اخلاق به صورت ویژه پیگیری می‌شود، نماینده ولی فقیه در استان نیز تأکیداتی در احیای جلسات اخلاق در حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی داشته است.

گفتنی است، قرار است همزمان با نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بناب نیز به صورت جداگانه در مصلای این شهر برگزار شود./935/ت303/ب1

ارسال نظرات