۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۶۲۹۹۱
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی:

در زمینهٔ فرهنگ باید صادر محور بود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امام سجاد(ع) مظلوم است و باید فعالان فرهنگی و مذهبی این امام را از مظلومیت بیرون بیاورند، گفت: همان‌طور که در اقتصاد باید صادرات محور باشیم نه واردات محور، در زمینهٔ فرهنگ هم باید این‌گونه باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقام سازی فرهنگی در سبک و سیره امام سجاد(ع)، اظهار کرد: برگزاری این همایش در استان کار بزرگی بوده و موضوع همایش هم مسأله مبتلابهی هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امیدواریم همایش پژوهشی ملی اقتصاد مقاومتی و مقام سازی فرهنگی در سبک و سیره امام سجاد (ع) آغازی برای حرکت عمیق فرهنگی در استان باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: امام سجاد(ع) مظلوم است و باید این امام را از مظلومیت بیرون بیاوریم.

وی با بیان اینکه دعاهای غنی امام سجاد(ع) و کلمه به کلمه صحیفه سجادیه آموزه‌های سیاسی، اقتصادی و عقیدتی است، اضافه کرد: صحیفه سجادیه دریای بی‌کرانی است که هرچقدر از آن صید کنیم باز هم تمامی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برکات جنبی فراوانی در این همایش وجود دارد؛ ازجمله اینکه شهامت برای شروع کارهای جدید، تجربه لازم برای کارهای بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر نگاه تولیدی در زمینهٔ فرهنگ، گفت: اینکه همیشه چیزی را وارد کنیم هنر نیست و همان‌طور که در اقتصاد باید صادرات محور باشیم نه واردات محور، در زمینهٔ فرهنگ هم باید این‌گونه باشیم.

وی تصریح کرد: باید صادرات فرهنگی داشته باشیم و در زمینه­ های مختلف فکری و فرهنگی استاد و پژوهشگر تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: تلاش شود دبیرخانه همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقام سازی فرهنگی در سبک و سیره امام سجاد (ع) ادامه داشته باشد و دائمی شود تا در ذیل این دبیرخانه هر مطلبی راجع به امام سجاد (ع) نوشته شده جمع‌آوری شود و سبک زندگی از نگاه امام سجاد (ع) به‌صورت اساسی در جامعه تبیین شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات