۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۶۳۲۳۳
آیت‌الله مصباح یزدی:

انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین مانع اهداف شوم استکبار جهانی است

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین مانع اهداف شوم استکبار جهانی است و به جایی رسیده است که قدرت‌های جهانی تا توان ایران را به حساب نیاورند، نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند.
دیدار مسئولین نمایندگی ولی فقیه و فرماندهان سپاه قم با آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان و اساتید سپاه علی بنابیطالب(ع) که در سالن همایشهای مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و با بیان این که موفقیت هر جامعهای به دو عامل بستگی دارد، اظهار داشت: توجه به مسائل ظاهری و مادی میتواند جامعهای را در رسیدن به اهداف مختلف خود یاری دهد.

وی افزود: در مکاتب و بینشهای مختلفی که در سراسر جهان وجود دارد، به مسأله معنویت توجه ویژهای شده است. به طوری که حتی ماتریالیستها هم گاهی اوقات از عوامل معنوی در جنبه روحی، شناختی و ادراکی سخن میگویند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: تمام کشورها در جنگ از ابزار، امکانات فیزیکی و عوامل ظاهری استفاده میکنند اما علاوه بر آنچه ذکر شد، یک سلسله عواملی در دورن انسان وجود دارد که به ابزار و تجهیزات وابستتگی ندارد. باورهای معنوی و اعتقادی عاملی است که در دلِ خودِ انسان وجود دارد و انگیزهای برای مبارزه است.

وی تصریح کرد: از دیدگاه غرب به هر میزان که شجاعت و اعتماد به نفس انسانی بالا باشد، به همان اندازه از معنویت بیشتری برخوردار است. اما باید توجه داشت که عوامل معنوی تقسیم وسیعتری دارد که قسمتی از آن را در انقلاب مردم ایران مشاهده کردیم.  

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) عنوان کرد: در نخستین سالهای جنگ تحمیلی، حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که آن جوان 13 ساله رهبر ما است. آن نوجوان قدرت بدنی بالایی نداشت و از امکانات و تجهیزات زیادی بهره نمیبرد، پس چرا امام راحل چنین تعبیری برای آن نوجوان 13 ساله به کار بردند؟ این همان عامل معنوی است.

آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: بیشترین انگیزهای که در طول تاریخ به صورت پیوسته برای تقویت رابطه عاطفی احساسی استفاده شده، عشق به وطن بوده است.

وی اضافه کرد: گرایشهای ناسیونالیستی تلاش میکردند حس وطن دوستی را توسط سرودها، تبلیغاتها و حرکات موزون در مردم تحریک و تقویت کنند تا از آن نیروی نهفته در جنگها بهره ببرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انقلاب ایران هم ردیف با انقلابهای جهانی نیست، ابراز داشت: بیتردید انقلاب مردم ایران تفاوتی جوهری و ماهوی با انقلابهایی همچون انقلاب فرانسه، انگلیس و فرانسه دارد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از انقلابها، ایدئولوژی نقشی اساسی داشته است، به طوری که در انقلابهای غربی غالباً آزادیخواهی و لیبرالیسم مطرح بوده است ولی ایدئولوژی مردم ایران در انقلاب اسلامی مادیگرایانه نبوده است بلکه برگرفته از آموزههای دینی و برای حفظ ارزشهای دینی بوده است.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) عنوان کرد: نگرانی حضرت امام خمینی(ره) از نخستین روزهایی که جرقه انقلاب آغاز شد، در خطر بودن دین و اسلام بود.

وی گفت: امروزه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین مانعی است که قدرتهای بزرگ جهانی را از رسیدن به اهداف شومشان باز میدارد. انقلاب ایران به جایی رسیده است که قدرتهای جهانی تا توان ایران را به حساب نیاورند، نمیتوانند تصمیمگیری کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: نظام سلطه جهانی نگران پیشرفت علمی و فکری جمهوری اسلامی ایران است، از این رو مدام ایران را تحریم میکنند ولی با این حال پیشرفتهای بسیاری در انرژی اتمی و سایر علوم حاصل میشود./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات