۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۶۳۳۲۸
مدیر حوزه های علمیه:

امواج فکری و معنوی حوزه علمیه سراسر جهان را فراگرفته است

آیت الله اعرافی گفت: با وجود تلاش بی‌وقفه دشمنان اسلام و تشیع؛ امواج فکری و معنوی حوزه‌های علمیه سرتاسر جهان را گرفته است.
آیت الله اعرافی در تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر توجه طلاب به مسائل اخلاقی و تهذیبی اظهار داشت: اهتمام ویژه در تهذیب نفس و توجه به مکارم اخلاقی عامل مهم در موفقیت طلاب است.

وی با اشاره به این‌که فرصت تحصیل در حوزه علمیه نباید به بطالت گذرانده شود، تصریح کرد: طلاب باید ضمن تحصیل علوم و معارف اسلامی؛ در تهذیب نفس و خودسازی برای رسیدن به مدارج عالی اخلاقی و معرفتی بکوشند تا بتوانند خود را آماده ورود به عرصه های تبلیغی بکنند.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه مرزبان اعتقادات دینی مردم هستند، خاطرنشان کرد: حوزه زمانی می‌تواند از تفکر دینی صیانت کند که در شناخت معادلات و نیازهای معرفتی روز جامعه موفق باشد، به عبارت دیگر وی باید میدان مواجهه با افکار التقاطی و انحرافی را بشناسیم و در تبیین اسلام ناب اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال بی‌تفاوتی مردم نسبت به اعتقادات اسلامی و شیعی هستند، افزود: علیرغم تلاش بی‌وقفه دشمنان اسلام و تشیع؛ امواج فکری و معنوی حوزه‌های علمیه سرتاسر جهان را گرفته است، امروز حدود 90 هزار طلبه از 130 کشور دنیا در حوزه‌های علمیه کشور تحصیل می کنند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این‌که به برکت حوزه انقلابی امروز در 80 کشور دنیا مبانی شیعه تبلیغ می‌شود، گفت: مراکز آموزشی و پژوهشی حوزه در سراسر کشور گسترش یافته و توسعه مدارس علمیه در شهرستان‌ها مورد توجه است، همچنان که افزایش کرسی‌های درس خارج فقه و اصول در تمامی استان‌ها مورد تأکید بوده است.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن میلاد با برکت حضرت صاحب الزمان(عج) اظهار داشت: مقوله انتظار موعود یا همان منجی آخرالزمان از جمله آموزه های مشترک ادیان و مذاهب است؛ یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه و روحانیت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه، اساتید، فضلا و علمای حوزه علمیه استان همراه بود حدود 50 طلبه حوزه علمیه تبریز افتخار پوشیدن لباس روحانیت را کسب کردند و معمم شدند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات