۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۶۳۳۹۵
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

اندیشه های شهید مطهری به صورت کاربردی در حوزه مورد توجه قرار گیرد

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با تأکید حوزه های علمیه نباید نسبت به اندیشه های دینی شهید مطهری غافل باشند، گفت: آثار و تألیفات این شخصیت برخاسته از حوزه باید به صورت کاربردی در حوزه مورد توجه اساتید و طلاب قرار گیرد.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با هفته معلم از اساتید و طلاب نمونه مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری تجلیل شد.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری بعد از ظهر امروز در این مراسم با اشاره به نقش اساتید در رشد علمی و اخلاقی طلاب گفت: طلاب به دلیل ارتباط نزدیکی که با اساتید دارند آنها را الگوی خود قرار می دهند.

وی با بیان این که اساتید حوزه پس از خانواده طلاب بیشترین ارتباط را با آنها دارند، افزود: نقش پدرانه اساتید در رشد و شکوفایی طلاب بسیار حائز اهمیت است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که اساتید حوزه با برقراری یک رابطه دوستانه با طلاب می توانند در جایگاه یک مشاور امین بسیاری از مشکلات احتمالی طلاب را رفع کنند، تصریح کرد: یک طلبه در دوران تحصیلی خود ممکن است با مشکلات و بحران های احتمالی مواجه خواهد شد که در این مسیر نیازمند یک مشاور و همراه امین و مطمئنی است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که اساتید و طلاب روابط متقابلی نسبت به هم دارند که در صورت عمل به آن به اهداف اصلی حوزه که تربیت طلاب مهذب، مستعد و انقلابی است دست خواهند یافت، خاطرنشان کرد: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت علم آموزی و تهذیب و تزکیه نفس بهره گیریم.

وی با تأکید براین که طلاب نباید لحظه ای از عمر تحصیلی خود را به بطالت بگذارند، تصریح کرد: این فرصت هایی که امروز در آن قرار داریم بسیار گذرا است و به راحتی سپری می شود پس نباید فرصت سوزی کنیم.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) با بیان این که اگر طلاب فرصت های آموختن علم دین را در حوزه از دست دهند چیزی جز پشیمانی برای آنها باقی نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: تنها چیزی که موجب خشنودی و رضای الهی و صاحب اصلی حوزه خواهد شد، خوب درس خواندن و کسب تقوا و اخلاق در حوزه است.

حجت الاسلام صالحی با تأکید بر این که سربازی برای امام زمان(عج) تنها به شعار آن را سر دادن نیست بلکه یک طلبه باید در عمل نیز سرباز واقعی حضرت باشد، تصریح کرد: سربازی در اردوگاه آن حضرت آداب و شرایطی دارد که یکی از مهم ترین الزامات آن خوب درس خواندن و توجه به مسائل اخلاقی و معنوی در حوزه است.

وی با بیان این که اساتید در حوزه نقش محوری را داشته و دارند، گفت: مراجع بزرگی دینی و علمای برجسته حوزه نیز زمانی نزد اساتید خود وظیفه طلبگی خود را به نحو مطلوب انجام دادند و امروز به چنین جایگاهی ارزشمندی رسیدند.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که طلاب نباید در کلاس درس به چیزی جزء بهره مندی از بحث های علمی استاد بیندیشند، ادامه داد: رعایت احترام استاد یکی از مسائل مهمی است که در حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه احترام به استاد برکت علم را زیاد کرده و بر کیفیت آن اثر می­ گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری از این روحانی بابصیرت و انقلابی به عنوان یکی از شخصیت های کم نظیر تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از آراء و اندیشه های ناب علمی و دینی وی هستند.

حجت الاسلام صالحی از آیت الله شهید مطهری به عنوان یک فقیه، متفکر و عالم انقلابی یاد کرد و افزود: سیره علمی و عملی شخصیت کم نظیری همچون شهید مطهری امروز بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه های علمیه است.  

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با تأکید حوزه های علمیه نباید نسبت به اندیشه های دینی شهید مطهری غافل باشند، تصریح کرد: آثار و تألیفات این شخصیت برخاسته از حوزه باید به صورت کاربردی در حوزه مورد توجه اساتید و طلاب قرار گیرد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات