۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۶۳۴۱۴
امام جمعه زرگرشهر:

اساتید حوزه از روش شهید مطهری در نظام تربیتی الگو بگیرند

امام جمعه زرگرشهر گفت: شهید مطهری گامی جدید در میان حوزه های علمیه برداشت و توانست با شناسایی نیازهای روز جامعه به ویژه جوانان، تولیدات جدیدی را عرضه کند که هنوز هم با گذشت چند دهه از انتشار آنها برای خوانندگان، این آثار تازگی و روزآمدی دارد.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امروز در مراسم تجلیل از مقام معلم در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با گرامیداشت میلاد ولی عصر(عج)، گفت: مهمترین وظیفه همه آحاد جامعه و منتظران واقعی امام زمان(عج) زمینه سازی و بستر سازی برای ظهور آن حضرت است که با قرار گرفتن جامعه در مسیر جامعه آرمانی عصر ظهور محقق می شود.

وی ادامه داد: تنها در صورتی باید جامعه خود را جامعه منتظر حقیقی امام عصر(عج) بنامیم که در آن با انواع فساد در اجرای عدالت مبارزه شود و همه آحاد جامعه با عزمی راسخ این موضوع را به عنوان خواست عمومی جامعه بیان کنند.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل تصریح کرد: آن چه که بنای حقیقی یک جامعه منتظر را در عصر غیبت امام عصر(عج) شکل می دهد، نظام تربیتی و تعلیمی جامعه است که افرادی را در تراز مهدوی تربیت می کند.

وی نقش معلمان را برای هدایت این جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: بنیان های تربیتی جامعه از سوی معلمان به عنوان مشعل داران انسان ساز محقق می شود و باید این نقش در این جامعه بیشتر از دیگر مسؤولیت ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شیخی عزیزی با تقدیر از تلاش های اساتید در سطح مدارس علمیه، تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان یک نهادمهم فرهنگی، تربیت مبلغان و حافظان حریم دین را در کنار تعلیم علوم اسلامی و مبانی فقهی مورد توجه قرار می دهد و نقش موثر و بی بدیلی در رشد فضایل اخلاقی جامعه ایفا می کند.

امام جمعه زرگرشهر شهید مطهری را یک معلم برجسته و الگویی برای دیگر اساتید و معلمان دانست و گفت: نگاه جهادگرایانه شهید مطهری در عرصه عقیدتی و فرهنگی برای پاسخ به نیازهای روز جامعه به ویژه قشر جوان در دو سنگر حوزه و دانشگاه، باید بیشتر مورد تبیین قرار گیرد تا شاهد تربیت هزاران شهید مطهری از حوزه علمیه باشیم.

وی افزود: آنچه موجب شد تا روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شود، نقش ویژه شهید مطهری در هدایت فکری و تربیتی جامعه بود.

استاد حوزه علمیه یکی از مهمترین وظایف حوزه علمیه را در زمان کنونی یادآور شد و اظهار داشت: حوزه های علمیه باید با نگاه پژوهش محور برای رفع مشکلات جامعه در حوزه های عقیدتی و فقهی گام های بلند بردارند و نیازمند تولید علم در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام شیخی عزیزی تاکید کرد: شهید مطهری گامی جدید در میان حوزه های علمیه برداشت و توانست با شناسایی نیازهای روز جامعه به ویژه جوانان، تولیدات جدیدی را عرضه کند که هنوز هم با گذشت چند دهه از انتشار آنها برای خوانندگان، این آثار تازگی و روزآمدی دارد.

وی تنوع آثار تولید شده و ورود شهید مطهری را در عرصه های مختلف یادآور شد و گفت: نگارش کتاب داستانی تا پاسخ به شبهه هایی در خصوص حجاب و مسائل مربوط به قیام عاشورا و صدها موضوع و مبحث مختلف نشان از ظرفیت های گسترده بالقوه در این عرصه است.

امام جمعه زرگرشهر با اشاره به لزوم الگو پذیری اساتید و طلاب از شخصیت شهید مطهری، افزود: با توجه به حضور تعداد بسیار بالایی از افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، این عرصه ظرفیتی بسیار مناسب برای ترویج مبانی دینی و زندگی سعادتمندانه و سبک زندگی دینی است./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات