۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۶۳۴۱۷

پیام آیت الله مکارم شیرازی به نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم که در قم برگزار شد، پیامی تصویری ارسال کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید برای افتتاحیه نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم که عصر امروز در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، پیامی تصویری ارسال کرد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در این پیام ضمن تبریک میلاد با سعادت و پر خیر و برکت حضرت ولی عصر(ع) گفت: مجلسی بسیار باشکوه برای تجلیل و بزرگداشت مدافعان حرم تشکیل شده و از این جهت به شما تبریک می گویم که درصدد بزرگداشت مدافعان حرم برآمده اید.

وی با اشاره به فضیلت جهاد در دیدگاه امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: حضرت(ع) در خطبه ای نورانی می فرمایند «إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ»؛ جهاد بابی از ابواب بهشت است، اما نه بابی که برای همه باز باشد، بلکه برای بندگان خاص الهی که مورد عنایت ویژه پروردگار هستند، باز می شود؛ بر این اساس جهاد از افضل ابواب و درهای بهشت است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که امیرمؤمنان(ع) جهاد را «لباس تقوا» معرفی کرده اند، ابراز داشت: یکی از بهترین زادو توشه های روز قیامت تقوا است که بهترین مصداق آن جهاد در راه خداوند است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امام علی(ع) در خطبه خودشان جهاد را «زره محکم خدا» و «سپر بسیار مطمئن پروردگار» دانسته اند، عنوان کرد: این تعبیر بدان معنا است که ما نمی خواهیم به کسی حمله کنیم، بلکه جهاد ما شیعیان دفاعی است.

وی تأکید کرد: بر اساس مبانی اصیل شیعه وقتی حرم اهل بیت(ع) مورد هجمه واقع شود، وظیفه ما این است که دفاع کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اگر مدافعان حرم نبودند و داعش را از سوریه بیرون نمی کردند، آن ها حرم حضرت(س) را ویران می کردند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان برای حاضران در جلسه آرزوی سربلندی کرد و از برگزارکنندگان این کنگره تشکر به عمل آورد./841/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات