۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۶۳۴۶۳
آیت الله موحدی کرمانی:

مسؤولان با تشرهای خیالی دشمن متزلزل نشوند

امام جمعه موقت تهران گفت: به آمریکا و دنیای استکبار اعلام می کنیم که قدرتمند ایستاده ایم و نگران نیستیم چون درخت ریشه دار انقلاب با تشرهای خیالی و وهمی دشمنان تکان نمی خورد.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران با بیان این که مؤمنان همواره به خداوند متعال تکیه و ایمان دارند، گفت: امروز آمریکا درصدد همراه کردن اروپایی ها و مرتجعان منطقه و تشکیل احزاب است، این صحنه ها ممکن است برخی را متزلزل کند.

وی افزود: باید بدانیم که ما خدا داریم و این دشمنان با خدا می جنگند که یقینا شکست خورده و نابود می شوند، ما به آمریکا و دنیای استکبار اعلام می کنیم که قدرتمند ایستاده ایم و حق با ماست، این درخت ریشه دار با تشرهای خیالی و وهمی دشمنان تکان نمی خورد، اسلام در برابر کفر ایستاده و ما افتخار بر دوش داشتن علم اسلام را داریم از این رو نگران نیستیم و نمی ترسیم.

نایب رییس مجلس خبرگان با بیان این که ارتش و سپاه قوی داشته و افرادی مانند حججی ها، حاج قاسم سلیمانی و انسان های فداکار داریم و مردم ایستاده اند، خطاب به دشمنان به ویژه آمریکایی ها اظهار داشت: بدانید هرچه در برابر جبهه حق بایستید، هر دست و پایی که بزنید و هر تهدید که انجام دهید فایده ای ندارد و سیلی محکمی خواهید خورد.

وی ادامه داد: مردم مطمئن باشند که خداوند ما را یاری می کند و دشمنان نابود خواهند شد البته شاید دشمنان دشواری هایی ایجاد کنند اما در نهایت حکومت عدل جهانی تشکیل شده و ریشه ظالمان کنده می شود.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت روز معلم ابراز داشت: ارزش تعلیم و تعلم بسیار بالا است و انبیا برای این آمدند که انسان ها را از جهل نجات دهند، آموزش و پرورش یعنی این که افزون بر یاد دادن افراد باید تربیت شوند.

وی عنوان کرد: آموزش مسائل شرعی باید در دستور کار آموزش و پرورش باشد تا افراد یک عمر دچار مشکل نشوند؛ از آثار شهید مطهری باید نهایت استفاده را کرد چرا که آثار ایشان متناسب با سنین مختلف وجود دارد و بسیار قابل استفاده است، شهید مطهری زمان شناس بود و با تشخیص خطراتی که اسلام را تهدید می کرد وارد کار می شد و سعی می کرد تا با روشنگری با این خطرات مقابله کند.

نایب رییس خبرگان با اشاره به اهمیت علم آموزی و با تأکید بر این که علم ارزش انسان را بالا می برد و به مقام خلیفة الله می رساند، تصریح کرد: متأسفانه علمانماهای درباری در طول تاریخ ظلم های بسیاری به بشر کردند و با دریافت پست، مقام و پول از ظالمان سعی کردند که انسان ها فریب دهند، یعنی کاری که عده ای علیه امیرمؤمنان و امام حسین(ع) انجام دادند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز کارگر خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمود که باید بر دست کارگران بوسه زد یعنی همان کاری که پیامبر اسلام(ص) انجام دادند، آفرین بر کارگران که توانستند خدمات ارزنده ای را ارائه دهند، مسؤولان به فکر کارگران و حل مشکلات آن ها باشند و راه را برای کار آن ها که تولید است باید فراهم کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در تهران اضافه کرد: مردم باید با کتاب مأنوس باشند اما آیا کتاب هایی که در اختیار جامعه و جوانان قرار داده می شود بررسی شده اند یا خیر؟ اگر یک کتاب گمراه کننده باشد و فردی را گمراه کند مسؤولان امر در این گناه شریک خواهند بود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که نظر تمام علما این است که حفظ کتاب های گمراه کننده حرام است، گفت: کتاب ها باید بررسی شده و کتاب های خوب و سالم در اختیار مردم قرار گیرد، کتاب ها نباید افکار جوانان را منحرف کند، کتاب ها غذای روح انسان هستند که باید سالم باشند./1323/

ارسال نظرات