۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۶۳۵۰۳
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی:

۲ هزار نفر در آزمون ورودی به حوزه علمیه خراسان شمالی شرکت کردند

مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی از شرکت حدود دو هزار متقاضی خواهر و برادر در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه این استان برای سال تحصیلی آتی خبر داد.
آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه استان در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت، اظهار کرد: در این آزمون حدود دو هزار داوطلب حضور داشتند.

وی اضافه کرد: آزمون مزبور در سطح هفت حوزه امتحانی در استان برگزار شد و در آن داوطلبانی از سه رده سیکل، دیپلم و مقطع دانشگاهی شرکت داشتند.

به گفته حجت‌الاسلام سعادتی از این تعداد داوطلب پس از طی مراحل آزمون کتبی، شفاهی و گزینش تعداد 570 طلبه خواهر و برادر برای سال تحصیلی آتی جذب مدارس علمیه خراسان شمالی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه اولیه آزمون هشتم خرداد اعلام و پس از آن مصاحبه از داوطلبان پذیرفته‌شده انجام می‌شود و اسامی قبول‌شدگان در مدارس علمیه استان هم بیستم تیرماه اعلام می‌شود.

مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: پذیرفته‌شدگان مرحله آزمون کتبی پس از آن باید در مراحل مصاحبه حضوری و دوره آموزشی یک‌ماهه اختیار و تثبیت شرکت کرده و در صورت کسب نمره قبولی در این مراحل و طی کردن مرحله گزینش، پذیرفته نهایی محسوب می‌شوند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه دو سال پیش به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در سال تحصیلی جاری بیش از هزار و 700 طلبه در 16 مدرسه علمیه استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و 200 نفر طلبه برادر در 10 مدرسه علمیه و 500 نفر طلبه خواهر در شش مدرسه علمیه استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

از هزار و 700 نفر طلبه در حال تحصیل حدود هزار نفر در سطح یک حوزوی، 300 نفر در سطح دو و سه و 70 نفر در سطح چهار یا درس خارج در استان تحصیل می‌کنند.

همچنین تعداد 235 استاد در مدارس علمیه استان تدریس می‌کنند که از این تعداد 35 نفر استاد اعزامی و 200 نفر استاد بومی و ضمن تحصیل هستند./93147//۳۰۳/خ

ارسال نظرات