۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۶۳۵۱۰

برگزاری آزمون ورودی سطح ۳ حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری آزمون ورودی سطح سه داوطلبان تحصیل در مداریج عالی حوزوی خبر داد.
آزمون ورودی

حجت الاسلام مختار مسعودی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خواهران استان با حضور 157 داوطلب تحصیل در مدارج عالی حوزوی برگزار شد.

وی با بیان این‌که داوطلبان برای تحصیل در چهار رشته تحصیلی سطح سه با یکدیگر به رقابت پرداختند، خاطرنشان کرد: رشته تربیت و اخلاق اسلامی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) خسروشاه ارایه می‌شود، اما رشته های تفسیر، فقه و اصول، کلام با گرایش مهدویت همه در مدرسه علمیه الزهرا(س) تبریز خواهد بود.

حجت الاسلام مسعودی‌نیا با اشاره به این‌که نتایج قبول‌شدگان آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی اواخر ماه جاری اعلام خواهد شد، گفت: در هر رشته تحصیلی به ظرفیت یک کلاس درس پذیرش می‌شود که در مجموع حدود یک سوم شرکت کنندگان؛ پذیرش خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خوهران همزمان با توجه به افزایش رشته‌های تحصیلی و سطوح عالی حوزه است، گفت: رییس عالی حوزه علمیه استان که نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز است؛ تأکید ویژه‌ای بر این مسأله دارد.

وی توسعه مدارس علمیه خواهران استان را نیازمند عزم جدی و همگانی دانست و گفت: در صورت حمایت خیران و هیأت امنای مدارس ضمن ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس موجود، می توان در شهرهایی که فاقد مدرسه علمیه است، اقدام به راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران کرد./935/ت303/ب1

ارسال نظرات