۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۶۳۶۰۴
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت:

علم و اخلاق رمز موفقیت طلبه است

حجت الاسلام سبحانی گفت: یک طلبه موفق برای انجام رسالت تبلیغی و طلبگی باید بنیه علمی خود را تقویت و به مکارم اخلاق آراسته شود.
طلبه

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: داشتن انگیزه رمز موفقیت طلبه است، داوطلبان ورود به حوزه باید علاقه تحصیل در مدارس علمیه را داشته باشند.

وی با اشاره به شرط موفقیت طلاب در مدارس علمیه گفت: انگیزه، علاقه، هدف و داشتن اخلاص در تهذیب و تحصیل رمز موفقیت یک طلبه است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت اظهار داشت: تهذیب نفس در کنار تحصیل همواره باید مورد توجه قرار گیرد، علم و اخلاق دو بال برای موفقیت طلبه است و نباید فراموش کرد که اخلاق از علم مهم تر است.

وی با اشاره به نقش و رسالت یک طلبه در حوزه، جامعه و بین مردم عنوان داشت: اخلاق طلبه سبب محبوبیت بین مردم و تأثیرگذاری فعالیت تبلیغی در جامعه می شود.

حجت الاسلام سبحانی اظهار داشت: طلاب برای موفقیت در مسیر تحصیل و تبلیغ باید معنویت درونی کسب کنند و با تقویت ایمان و تقوا به رسالت خطیر خویش در عرصه تبلغ و تحصیل عمل کنند.

وی تکیه بر آیات قرآن و کتب دینی را مهم ترین عامل برای موفقیت طلبه در عرصه تبلیغ عنوان کرد و گفت: توسل به قرآن و انس با این کتاب آسمانی موجب تقویت مکارم اخلاقی و علمی در وجود طلاب می شود و اثرگذاری سخن انان در عرصه تبلیغ را بیشتر می کند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت افزود: شرکت در مباحثه نیز از جمله مواردی است که در تقویت بنیه علمی طلبه مؤثر است، طلاب باید برای نقش آفرینی در انجام رسالت تبلیغی خود ابتدا بنیه علمی را تقویت کنند./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات