۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۶۳۶۶۷

مشارکت بسیجیان طلبه در طرح‌های محرومیت‌زدایی آذربایجان‌شرقی

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا از مشارکت گسترده بسیجیان طلبه و روحانی در طرح‌های محرومیت‌زدایی آذربایجان‌شرقی خبر داد.
اردوی جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ جعفر رزمی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته ۳۹۸ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان انجام شد که تمامی طرح‌ها با مشارکت بسیجیان اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که بسیج سازندگی به دنبال استفاده از ظرفیت‌ اقشار مختلف مردم در قالب اردوهای جهادی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۴ هزار و ۷۷۷ نفر روز از اقشار مختلف جوانان و نوجوانان استان در قالب گروه‌های جهادی فعالیت کردند که مشارکت گسترده بسیجیان طلبه و روحانی در طرح‌های محرومیت‌زدایی آذربایجان‌شرقی را شاهد بودیم.

رزمی با اشاره به این‌که بسیجیان طلبه و دانشجو در اردوهای جهادی مشترک نیز در روستاهای دورافتاده و محروم توانستند خدمات ارزشمندی از خود به یادگار بگذارند، تصریح کرد: : در استان ۳۵۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار وجود دارد که امسال نیز ۱۶۰ گروه جهادی در اقشار مختلف مردمی سازماندهی خواهیم کرد.

وی اصلی‌ترین ماموریت بسیج سازندگی را اعزام گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف دانست و افزود: سال گذشته ۳۹۸ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان انجام شد که شامل خانه بهداشت، خانه‌ برای خانوارهای نیازمندان کمیته امداد، مساجد، آبرسانی روستایی، کتابخانه‌ها، غسالخانه‌ها و خانه عالم بوده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان این‌که در سال‌جاری در تلاشیم از ظرفیت بانوان نیز در اردوهای جهادی استفاده کنیم، بیان کرد: هدف بسیج سازندگی ورود به طرح‌های عام المنفعه محرومیت‌زدایی است؛ چنانکه سال گذشته ۱۵۰ تیم پزشکی به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

وی توزیع سه هزار و ۱۷ بسته پوشاک، ۶ هزار و ۶۰۰ بسته کیف و لوازم تحریر، توزیع ۴۵ هزار پرس غذا در ماه مبارک رمضان، ۲۴۹ سری جهیزیه، ۱۱ هزار هزار بسته‌غذایی میان دانش‌آموزان مناطق محروم استان را از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی برشمرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد این هزینه‌ها با استفاده از ظرفیت خیرین استان بوده است.

رزمی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی استان در جریان زلزله‌ کرمانشاه اظهار داشت: مدیریت و بازسازی ۱۳ روستای صعب العبور در ثلاث باباجانی به این نهاد محول شد که ضمن کانال‌کشی، ۱۳۷ کامیون و تریلی شامل ۱۶۰۰ تن کمک مردی به مناطق زلزله زده منتقل شد و ۱۰۰ کانکس با استفاده از ظرفیت خیران و ۲۶ حمام و ۲۴ سرویس بهداشتی مستقر کردیم./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات