۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۶۳۸۷۴
در گفتگو با مدیر مدرسه علمیه صورت گرفت؛

آشنایی با مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با بیان اینکه در این مدرسه قریب به ۱۰۰ طلبه در پایه های مختلف و ۱۰ نفر از اساتید برجسته حوزه فعالیت دارند، گفت: نداشتن برنامهدر حوزه های علمیه، آسیبی بزرگ است که طلاب را تهدید می کند،
مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مدرسه علمیه برادران الیگودرز در سال 1361 تأسیس شده است.

تحصیل ۱۰۰ طلبه در مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با بیان اینکه هم اکنون مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز در سطح یک و دو فعالیت دارد، افزود: در این مدرسه قریب به 100 طلبه در پایه های مختلف و 10 نفر از اساتید برجسته حوزه فعالیت دارند.

حجت الاسلام اسماعیلی وجود کتابخانه مجهز در دو طبقه، نمازخانه، سالن ورزشی را از جمله امتیازات و ویژگی های خاص مدرسه علمیه برادران الیگودرز عنوان کرد و گفت: دفن شهید گمنام در محوطه این مدرسه فضای معنوی مهدیه الیگودرز را دو چندان کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: در طول سال برنامه های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی ویژه طلاب و با حضور اساتید برگزار می شود.   

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه در جامعه امروز مهم ترین آسیب را که طلبه ها را تهدید می کند می توان بی برنامه بودن عنوان کرد، گفت: طلاب و مدارس علمیه اگر برنامه نداشته باشند موجب می شود طلبه از رسالت و هدف اصلی خود دور شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه و رسالت طلبگی خاطرنشان کرد: طلبه موفق باید به زی طلبگی آشنا باشد و هر روز در تلاش باشد که معرفت و ایمان خود را قوی سازد و سلامت روحی و جسمی خود را حفظ کند تا بتواند در انجام رسالت طلبگی موفق باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی اظهار داشت: مدارس علمیه نیز باید همواره برای حفظ و ارتقای سلامت روحی و جسمی طلبه برنامه داشته باشند و زمینه تقویت معرفت و ایمان طلاب را فراهم سازند و طلاب را با به سمت اهدااف والا هدایت سازند.

وی با یادآوری به اینکه داشتن هدف و انگیزه موجب موفقیت طلبه در مسیر طلبگی می شود، خاطرنشان کرد: این هدف و انگیزه باید با برنامه ریزی در مدارس علمیه تقویت، تحکیم یابد و هدایت شود.

طلاب مهارت مشاوره، نویسندگی و زبان آموزی را فراگیرند

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز یادآور شد: برنامه ریزی در حوزه باید وسیع تر شود و نباید محدود به امر تبلیغ و برنامه های روزمره باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی فراگرفتن مهارت تبلیغ، مشاوره، نویسندگی و زبان آموزی را از جمله مهارت هایی خواند که طلاب باید به صورت ویژه و عمیق فراگیرند چراکه در موفقیت رسالت تبلیغی طلبه نقش آفرین است و مدارس علمیه در این زمینه باید برنامه ریزی داشته باشد./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات