۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۹۵۱
نتانیاهو و لیبرمن زانو زدند!

وحشت صهیونیست ها از مقابله با ایران

لیبرمن: نیروهای ایرانی به تلاش خود برای استقرار توپخانه و موشک انداز برای بستن حریم هوایی در برابر اسراییل ادامه می دهند، ما منفعتی در افزایش تنش و جنگ با ایران نداریم.
رژیم صهیونیستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا،در حالی که به تازگی ایهود اولمرت، نخست وزیرسابق رژیم اشغالگر قدس به سران فعلی این رژیم در خصوص جنگ با ایران و عواقب آن هشدار داده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ صهیونیستها در یک چرخش آشکار ، عجز و ناتوانی خود در مقابل ایران قدرتمند را  به نمایش گذاشته اند.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب در گفتگو با شبکه دو تلویزیون این رژیم درخصوص احتمال جنگ با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما هیچ منفعتی در جنگ با ایران نداریم.به گزارش روسیا الیوم، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: ما هرکاری برای جلوگیری از وقوع جنگ با ایران انجام می دهیم. وی در ادامه با تکرار ادعاهای گذشته خود گفت: ما به ایران اجازه نخواهیم داد تا در سوریه مستقر شود و از خاک سوریه علیه نیروهای اسرائیلی استفاده کند.

لیبرمن مدعی شد: نیروهای ایرانی به تلاش خود برای استقرار توپخانه و موشک انداز برای بستن حریم هوایی در برابر اسرائیل ادامه می دهند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد، ما منفعتی در افزایش تنش نداریم؛ اما آماده مواجهه با هرگونه سناریوی احتمالی هستیم. وی درخصوص احتمال خروج آمریکا از برجام نیز گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرف اسرائیلی را درخصوص تصمیم خود مطلع نکرده است.آویگدور لیبرمن در پایان گفت: باید درک کرد که هر بهایی که ما اکنون بپردازیم به مراتب کمتر از بهایی است که در آینده پرداخت خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا مطابق قانون مصوب کنگره این کشور تا تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) فرصت دارد تا در رابطه با تداوم تعلیق تحریم ها علیه ایران تصمیم گیری کند.  وی این اقدام را منوط به تحقق خواسته های گزافی همچون محدودکردن برنامه دفاع موشکی ایران و دائمی کردن محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای کشورمان دانسته است.

پیش تر نیز برخی از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه ماجراجویی این رژیم علیه ایران هشدار داده و گفته بودند: اسرائیل بی تردید بازنده این ماجراجویی خواهد بود. نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که به تازگی شاهد شوی برجامی وی بودیم،  اذعان  کرد که رژیم تحت امرش نمی‌خواهد با ایران مقابله کند اما اگر نیاز باشد، اکنون بهتر از آینده است! برهمگان مسجل است که اظهارات نتانیاهو از یک سو نشان دهنده ترس از ایران و از سوی دیگر، نشان دهنده فرسایشی شدن توان نظامی صهیونیست ها با گذشت زمان است.

اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و تحلیلگران مسائل نظامی و استراتژیک و منطقه ای بر این باورند که رژیم اشغالگر قدس بازنده هر گونه جنگی با تهران خواهد بود.  نکته جالب توجه اینکه اظهار عجز و ناتوانی آشکار نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در مقابل ایران، تنها چند روز پس از کسب اجازه رسمی آنها از پارلمان برای اعلان وضعیت جنگی صورت می گیرد! کنست از اعطای قدرت اعلان جنگ به نتانیاهو پس از کسب موافقت تنها وزیر دفاع و در موارد ضروری خبر داد.

روزنامه صهیونیستی  « هاآرتص » اعلام کرد کنست رژیم صهیونیستی  به درخواست نتانیاهو مبنی بر اعطای قدرت اعلان جنگ به وی پس از کسب موافقت فقط وزیر دفاع(جنگ)  اسرائیل رای مثبت داد.این روزنامه افزود: کمیسیون های دفاع، امور خارجه، تدوین قانون اساسی و قضائی پیش نویس این قانون را رد کرده بودند ولی کنست در جلسه عمومی خود با آن موافقت کرد. به گزارش اسکای نیوز، روزنامه عبری زبان معاریو نیز گزارش داد که موافقت با این پیش نویس قانون در بررسی دوم و سوم و با تأیید ۶۲ تن از اعضای کنست و مخالفت ۴۱ نماینده صورت گرفت.

در این پیش نویس قانون قید شده است که کابینه می‌تواند بدون رجوع به پارلمان، درمورد آغاز عملیاتی نظامی که به وقوع جنگی بینجامد، تصمیم گیری کند.اما در «شرایط فوق العاده» وزیر جنگ و نخست وزیر نیز می توانند به تنهایی چنین تصمیمی را اتخاذ کنند؛ بدون اینکه به کابینه رجوع کرده باشند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات