۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۶۳۹۷۲
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی:

نتایج آزمون ورودی حوزه علمیه ۸ خرداد اعلام می‌شود

مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نتایج اولیه آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه استان هشتم خردادماه امسال اعلام می‌شود.
حجت الاسلام سعادتی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: در این آزمون بیش از هزار و 500 خواهر و برادر متقاضی ورود به حوزه علمیه استان در هفت حوزه امتحانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی اضافه کرد: نتایج اولیه آزمون ورودی به مدارس علمیه استان هشتم خردادماه اعلام می‌شود و از بیست و هشتم خردادماه هم به مدت دو هفته مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی آتی ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه خواهران و برادران خراسان شمالی 570 طلبه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیستم تیرماه امسال اسامی افراد قبول‌شده در مصاحبه ورودی به حوزه علمیه خراسان شمالی برای 16 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 10 مدرسه علمیه برادران استان اعلام می‌شود.

مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: از بیستم تیرماه تا پایان مردادماه هم دوره تثبیتی و مرحله نهایی پذیرش انجام شده و پس از آن افراد پذیرفته‌شده به‌عنوان طلبه جدیدالورود تحصیل خود را در مدارس علمیه خراسان شمالی آغاز می‌کنند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول هستند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات