۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۶۳۹۸۳
روحانی برجسته اهل سنت لبنان در گفت‌وگو با رسا:

پیروزی قاطع حزب الله در انتخابات نتیجه «دیپلماسی مقاومت» است

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان لبنان پیروزی حزب الله در انتخابات را نتیجه مقاومت در برابر دشمنان دانسته و تاکید کرد که هرگونه حمله نظامی به لبنان شکست سنگینی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.
شیخ خضر الکبش از روحانیان اهل تسنن لبنان

شيخ خضر الكبش عضو تجمع علماي مسلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به پیامدهای پیروزی حزب الله و حامیانش در انتخابات تاکید کرد: پیروزی محور مقاومت در انتخابات در راستای همان رویکرد و موضع سید حسن نصرالله است که گفته «زمان شکست به پایان رسیده و دوران پیروزی‌ها آغاز شده است.» امروز پیروزی محور مقاومت در تمامی بخش‌ها از مبارزه و ایستادگی در برابر داعشی‌های تکفیری در عراق و سوریه تا هم‌پیمان‌های صهیونیستی در منطقه گسترش یافته است.

شیخ خضر الکبش افزود: پیروزی محور مقاومت همچنین در برابر وحشیگری و تجاوزهای بی‌شمار اسرائیلی‌ها به خاک فلسطین بوده است. هنگامی که جمهوری اسلامی ایران با وجود تمامی تحریم‌ها، فشارها و محدودیت‌ها نزدیک به چهار دهه در برابر دشمن ایستاده و به پیروزی رسیده است بنابراین باید طرح‌های ما نیز درتمامی ابعاد مانند سیاست و انتخابات پارلمانی به نتیجه برسد چون این پیروزی نتیجه دیپلماسی ایستادگی و مقاومت است.

وی با اشاره به عصبانیت اسرائیل، آمریکا و حامیان منطقه‌ای این دو رژیم و وارونه جلوه دادن پیروزی‌های حزب الله در انتخابات خاطر نشان کرد: عربستان کشور ظلم و ستم و کشتار است. آل‌سعود در گذشته مجری سیاست‌های انگلستان و امروز مجری طرح‌ها و نقشه‌های آمریکا و خدمت‌گذار اسرائیل است. در حقیقت این کشور مزدور تمام تلاش خود را برای به حاشیه راندن محور مقاومت انجام می‌دهد حال چه از طریق رسانه‌هایی که در اختیار دارد یا اصحاب رسانه داخل لبنان و منطقه‌ای که سرسپرده عربستان هستند.

روحانی اهل سنت لبنان ادامه داد: آل‌سعود میلیون‌ها دلار هزینه صرف رسانه‌ها کرد تا بتواند با شبهه افکنی، محور مقاومت را به حاشیه رانده و چهره حزب الله را در میان افکار عمومی تخریب کند اما به هر میزان که توطئه کردند جوابی معکوس دریافت کردند زیرا محور مقاومت آماده مقابله با هرگونه چالش در عرصه میدان نبرد و نیز سطوح سیاسی را دارد.

عضو تجمع علمای مسلمان همچنین به موضوع تحرّکات اسرائیل در مرزهای لبنان و احتمال بروز جنگ جدید تصریح کرد: بیشتر مسؤولان نظامی و غیرنظامی اسرائیل از دیروز تا کنون از پیروزی حزب الله و هم پیمانانش در انتخابات به شدت عصبانی شدند اینگونه مانورها ما را نمی‌ترساند.

شیخ خضر الکبش اظهار داشت: اسرائیلی‌ها بارها ما را آزمودند و خودشان به خوبی می‌دانند که اگر جنگی علیه محور مقاومت به راه بیندازند چه چیزی نصیبشان خواهد شد. اسرائیل و آمریکا می‌دانند که هرگونه حماقتی علیه لبنان یا سوریه عواقب وخیمی را به دنبال خواهد شد و خسارت آنان کمتر از جنگ 2006 نخواهد بود./981/ب914/ف

ارسال نظرات