۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۶۴۰۳۷
استاد حوزه علمیه:

جامعه ما نیازمند تبیین صحیح سبک زندگی اسلامی است

حجت‌الاسلام غلامی گفت: جوانان به‌عنوان آینده‌سازان کشور بیش از سایر اقشار جامعه نیازمند تبیین سبک صحیح و برتر برای زندگی اجتماعی هستند؛ چراکه در جامعه کنونی با مشکلات و آسیب‌های زیادی روبه‌رو هستند.
سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد غلامی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در گفتمان دینی سبک زندگی اسلامی که به همت نهاد تبلیغات اسلامی در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی مجموعه‌ای از ارزش‌ها، حالت‌ها، سلیقه‌ها، باورها و رفتارهایی است که اقشار مختلف جامعه در زندگی روزمره خود با آن روبه‌رو هستند.

وی افزود: جوانان به‌عنوان آینده‌سازان کشور بیش از سایر اقشار جامعه نیازمند تبیین سبک صحیح و برتر برای زندگی اجتماعی هستند؛ چراکه در جامعه کنونی با مشکلات و آسیب‌های زیادی هم روبه‌رو هستند.

حجت‌الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند در جامعه اسلامی سبک زندگی اسلامی را به‌عنوان الگو قرار دهند و با برخورد شایسته با اعضای خانواده و جامعه سبب بهبود روابط و شیوه زندگی در حوزه‌های مختلف اخلاقی، رفتاری و اعتقادی شوند.

وی با بیان اینکه بهترین روش تربیت را اسلام یاد داده و اسلام جامع‌ترین نظام تربیتی را دارد، اظهار کرد: قرآن می‌گوید وقتی می‌خواهید با جاهل هم برخورد کنید کریمانه برخورد کنید؛ ازاین‌رو حتی در برخوردهای منفی با افراد هم باید با کرامت برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: اخلاق در زندگی نتیجه مستقیم دارد؛ ازاین‌رو باید سعی کنیم با خانواده، دوستان، همسایه و بستگان اخلاق نیکو داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه اضافه کرد: انتظار فرج امام زمان عبادت بوده و اصلاح رفتار و کردار از واجبات انتظار است که همه این موارد ذیل سبک زندگی اسلامی تعریف می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به رابطه فقر و اجرایی شدن سبک زندگی اسلامی، گفت: یکی از توصیه‌های بسیار مهم رهبر معظم انقلاب محرومیت‌زدایی و رفع نیاز محرومان است و باید در این زمینه نهایت تلاش و همت صورت بگیرد؛ زیرا بنا بر آموزه‌های دینی فقر از هر دری که وارد شود تقید به آموزه‌های اسلامی از در دیگر خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: مردم ما مردمی بسیار خوب و قدردان هستند و خدمت به این مردم افتخار بزرگی است؛ ازاین‌رو مسؤولان باید با خدمت بیشتر و بهتر به مردم زمینه را برای تحقق سبک زندگی اسلامی در کشور مهیا کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات