۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۶۴۰۹۳
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

نفوذ دشمن با تغییر باور‌ها و فرهنگ جامعه محقق می شود

نماینده خبرگان گفت: باید توجه داشت که نفوذ در یک حکومت صرفاً از طریق جاسوس نیست، چرا که نفوذ می‌تواند با تغییر باور‌ها، اعتقادات و فرهنگ یک جامعه محقق شود.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: دشمنان به فکر تغییر نظام مستقر در ایران هستند، از این رو برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ کاری دریغ نمیکنند.

وی اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا و ایادی آن بارها تلاش کردهاند تا با فشار نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران را با خود همراه کنند، اما زمانی که نتوانستند به موفقیت قابل توجهی برسند، با سفر به کشورهای مختلف جهان و برگزاری نشستها و مذاکرات فراوان، کوشیدند جبهه متحدی در جهان علیه ایران ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که فشار داخلی یکی دیگر از برنامههای دشمنان برای رسیدن به اهدافشان است، ابراز داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با نفوذ در لایههای مختلف نظام میخواهند به کشور آسیب برسانند.

وی افزود: هر چند با بیان واژه نفوذ معنای جاسوسی به ذهن متبادر میشود اما باید توجه داشت که نفوذ در یک حکومت صرفاً از طریق جاسوس نیست، چرا که نفوذ میتواند با تغییر باورها، اعتقادات و فرهنگ یک جامعه محقق شود.  

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودهاند، مسؤولان کشور نباید در برابر نفوذ دشمنان منفعلانه عمل کنند، بلکه باید ابتکار عمل را به دست گرفته و به صورت تهاجمی عمل کنند.

وی با اشاره به این که با بررسی عملکردهای دشمنان و تحلیلهای مناسب از شرایط موجود میتوان از نقشه اصلی دشمنان اطلاع یافت، خاطرنشان کرد: اختلاف بین ایران و دشمنانش یک اختلاف شخصی و شکلی نیست، بلکه مبنای اختلاف حقیقی و اعتقادی است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی در کشور باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، عنوان کرد: مسؤولان نظام باید شرایط کشور را با مردم در میان بگذارند و در حل مشکلات اقتصادی از توان ملی بهره‌گیری کنند.

وی ادامه داد: مسلم است که مشکلات موجود در کشور صرفاً با فعالیتهای سیاسی و دیپلماتیک قابل حل نیست. مشکلات اقتصاد کشور باید توسط استعدادهای داخلی حل شود، چرا که یکی از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی درونزا بودن اقتصاد کشور است./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات