۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۶۴۱۲۳
یادداشت؛

تلاش برای تولید ادراک فروپاشی نظام

غرب در راهبرد جدید خود اصطلاحاً سوراخ دعا را یافته و خوب می‌داند كه توطئه‌ها و نقشه‌هایش علیه ایران زمانی اثربخش خواهد بود كه فروپاشی نظام در اندیشه مردم ایران شكل گرفته و مردم در حوزه خیال و فكر منتظر فروریختن حكومت باشند.
اقتدار جمهوری اسلامی عمق راهبردی نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری رسا، در یادداشت روز یك‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه گفتیم شعله‌های خشم محور شرارت «عبری غربی وهابی» از پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه و توسعه عمق استراتژیك و تفوق و اقتدار ایران بر محور شرارت در منطقه غرب آسیا موجی از فتنه‌ها و توطئه‌های رنگارنگ علیه جمهوری اسلامی ایران را از سوی آنان برانگیخته است. غرب در راهبرد جدید خود اصطلاحاً سوراخ دعا را یافته و خوب می‌داند كه توطئه‌ها و نقشه‌هایش علیه ایران زمانی اثربخش خواهد بود كه فروپاشی نظام در اندیشه مردم ایران شكل گرفته و مردم در حوزه خیال و فكر منتظر فروریختن حكومت باشند. غرب می‌داند كه فروپاشی در اندیشه، مستلزم انجام اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و زیرساختی متنوع از جمله موارد زیر است:

۱ - تشدید فشار و تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و... با هدف ازهم‌پاشیدگی امور كشور. ۲ - استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای به‌منظور پروپاگاندا و موج سنگین تبلیغاتی مبنی بر واگرایی مردم از حكومت. ۳ - برپایی جنگ دلار و مدیریت روانی افكار عمومی. ٤ - استفاده از ظرفیت موج شایعه‌سازی علیه نظام و ظرفیت‌های نظام دینی. ۵ - بهره‌برداری از سوءمدیریت‌ها ناشی از اقدامات شبكه نفوذ۶ - بهره‌برداری از ظرفیت شبكه عوامل داخلی و سفارت‌خانه‌های غرب در ایران.

غرب در برنامه فروپاشی در اندیشه انجام مراحل زیر را در دستور كار قرار دارد: ۱ - لجام‌گسیختگی امور اقتصادی. ۲ - به‌دست گرفتن مدیریت رسانه فضای مجازی كشور و انجام عملیات روانی هماهنگ و پرحجم. ۳ - تحكیم بخشی و ترویج لیبرال سرمایه‌داری و برپایی مسابقه اشرافیت. ٤ - بزرگنمایی و تصویرسازی و گسترش تنفر مردم از بی‌عدالتی و تبعیض و نظام طبقاتی توسط دولتمردان. ۵ - تصویرسازی و بزرگنمایی ناتوانی و سوء مدیریت دولتمردان و مسئولان در حل مشكلات و معضلات كشور و مردم. ۶ - ناامید كردن مردم نسبت به آینده و تخریب باورها و ایمان مردم. ۷ - ترویج بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام و تحقق دوقطبی «مردم/نظام». ۸ - تحقق پروژه پشیمان سازی از وقوع انقلاب اسلامی ۹ - سكولاریزه كردن افكار عمومی و ایجاد موج تنفر از دین و آرزوی منجی از جنس رضاخان قلدر. ۱۰ - تحقق پروژه فروپاشی در اندیشه همراه با جسارت مبارزه، نافرمانی مدنی، اعتراض، اغتشاش و شورش.

با این وصف دولتمردان و مسئولان نظام باید بدانند كه: ۱ - هیچ حكومتی در جهان فرو نخواهد پاشید مگر آنكه در اندیشه مردم آن كشور حكومت فروپاشیده باشد. ۲ - هیچ حكومتی در اندیشه مردم فرو نخواهد پاشید مگر آنكه مردم نسبت به عملكرد دولتمردان و مسئولان در نظام به هر دلیلی بی‌اعتماد شده باشند. ۳ - ریشه بی‌اعتمادی مردم را باید در درون همان كشور و عملكرد دولتمردان و مسئولان جست‌وجو كرد و عامل خارجی به‌عنوان علت ممده از نقص‌ها و ضعف عملكرد و سوء مدیریت مسئولان كشور در راستای اهداف استعماری خود استفاده می‌كنند. ٤ - فرجام و میوه تلخ بی‌اعتمادی مردم به حكومت قبول بن‌بست و ناامیدی و مأیوس شدن از مسئولان در اصلاح امور و حل مشكلات و معضلات كشور است. ۵ - شرط موفقیت جریان برانداز عقیم كردن و از اعتبار و اقتدار ساقط كردن اركان مقوم امنیت و آرامش: «قوه قضائیه»، «نیروی انتظامی»، «دستگاه اطلاعاتی»، «رسانه ملی» و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است.

خنثی كردن توطئه برنامه‌ریزی شده دشمن و ترمیم باورها و بازگرداندن اعتماد به مردم و ارتقای روحیه امید مستلزم شناخت دقیق‌تر برنامه‌های دشمن و شبكه همكار داخلی آنها و بررسی نقش عناصر و عوامل داخلی بوده كه در نوشتاری دیگر به آن خواهیم پرداخت./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات