۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۱
کد خبر: ۵۶۴۱۳۳
سرمقاله؛

کار و کار و کار

آمریکا از برجام خارج شد و فرصت‌های زیادی را برای ایران ایجاد کرد تا قراردادی را رها کند که جز «هیچ» برای او عایدی‌ نداشته است.
عصبانیت ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، آمریکا از برجام خارج شد و فرصت‌های زیادی را برای ایران ایجاد کرد تا قراردادی را رها کند که جز «هیچ» برای او عایدی‌ نداشته است؛ این اتفاق در ورطه نخست شرطی‌شدن بخش‌هایی از کشور نسبت به بیانیه‌های آمریکایی را از میان می‌برد.

حالت تعلیقی که هر‌بار تا مدت‌ها بر فرایندهای کسب‌وکار، سیاست و رسانه اثر می‌گذاشت. آمریکا بدعهدی خود را نیز به تمامه نشان داد، حکومتی غیرقابل اعتماد، متناقض و به‌هم‌ریخته که اکنون سودای برهم‌زدن معادلات منطقه را نیز دارد؛ ایران با نیتی مثبت پا به این مذاکرات گذاشت و حالا به آن خیانت شده است و تجربه تاریخی 40ساله جمهوری اسلامی را بار دیگر اثبات کرد.

حالا نوبت کار و کار و کار است؛ اقتصاد مردمی تنها راه فائق آمدن بر مشکلات است و این مطالبه و همراهی عمومی را می‌طلبد و عزم و جدیت دولت و سایر قوا. اینکه ایران اعلام کرده است که مشروط در برجام خواهد ماند؛ می‌توان آن را به گونه‌های مختلفی تحلیل کرد اما هرچه هست یک وجه آن، ایجاد آرامش برای افکار عمومی است تا از این مقطع تاریخی بتواند عبور کند، اما شاید این توقع وجود داشت که از یک اقدام مشخص در برابر دیوانگی ترامپ رونمایی می‌شد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات