۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۶۴۱۴۳
حجت الاسلام مریجی مطرح کرد؛

چرایی تنزل جایگاه معلم در جامعه

رییس دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه اغلب افراد در جامعه برای تعقل و تفکر و اندیشه ارزش قائل نیستند، گفت: جامعه‌ای که تعقل محور نباشد حاصل آن می‌شود تن دادن به دون صفتی و یکی از آفات و مشکلاتی که در عرصه معلمی وجود دارد این است که افراد معلمی می‌کنند تا زندگی کنند.
حجت الاسلام مریجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شمس الله مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم، چهارشنبه شب در آیین تکریم از اساتید دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به لزوم آسیب شناسی چرایی عدم برخورداری اساتید و معلمان از جایگاه حقیقی خود در جامعه، گفت: امروز حتی برخی افراد در جامعه از افراد مشهور نظیر ورزشکاران یا بازیگران در امور مختلف زندگی خود الگوبرداری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: افراد خیلی به عقل و تأمل و مسائل فکری خود دقت ندارند و برای آن ارزش قائل نیستند، اما برای موضوعات جسمی و رژیم تغذیه و ظاهر خود بسیار ارزش قائل هستند و مراقبت می‌کنند ازآن. امروزه ذائقه جامعه زیاد به سمت فکر و تعقل و اندیشه نیست، برخی افراد هیچ ارزشی برای تفکر قائل نیستند و تنها به جسم خود رسیدگی می‌کنند و حاصل آن مشکلاتی است که در جامعه شاهد هستیم.

رییس دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به برجام و شرایط کنونی آن تصریح کرد: وقتی همه همت یک نفر این باشد که با یک معاهده‌ای تمام مشکلات جامعه را برطرف کند نتیجه آن شرایطی است که شاهد آن هستیم، جامعه‌ای که تعقل محور نباشد حاصل آن می‌شود تن دادن به دون صفتی وفرار از سختی‌ها و چالش‌های سربلند کردن و مقاومت و ایستادگی، قطعا سربلند کردن شلاق به دنبال دارد اما حاصل آن رشد و تعالی و موفقیت است.

حجت الاسلام مریجی تغییر ذائقه جامعه از تعقل و اندیشه به سمت مأکولات را از آفات کنونی جوامع اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از آفات و مشکلاتی که در عرصه معلمی وجود دارد این است که افراد معلمی می‌کنند تا زندگی کنند، معلم اگر معلمی کند دانشجو گرد او مانند پروانه به دور شمع خواهد گشت.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی قم، نگاه معلم به دانشجو را اثرگذار و سازنده یا در صورت مشکل داشتن تخریب کننده، دانست و تصریح کرد: اساتید باید دانشجویان را بشناسند و مشکلات آنها را درک کنند و تلاش کنند تا مشکلی از مشکلات آنها کم کنند، در فرهنگ اسلامی استاد باید با جرأت اگر موضوعی را بلد نیست به آن اعتراف کند. علامه مصباح نقل می‌کنند که بارها وقی سؤالی از علامه طباطبایی می‌شد ایشان به سادگی می‌فرمودند که بلد نیستم و باید با هم به آن فکر کنیم و به جواب برسیم./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات