۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۶۴۱۵۵

جهانی‌سازی جنگ؛ راهی که ایالات متحده دنبال می‌کند

در کتاب «جهانی‌سازی جنگ» نظم نوین مورد نظر آمریکا و روش‌های خصمانه این کشور برای رسیدن به این نظم نوین، به چالش کشیده می‌شود.
نیروهای آمریکایی ارتش آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مایکل چاسودوفسکی استاد دانشگاه اتاوا در کتابی به بررسی جنگ‌های بعد از جنگ جهانی دوم پرداخته است. وی در این کتاب، تمامی جنگ‌ها و مناقشات بین‌المللی بعد از جنگ جهانی دوم را محصول مستقیم سیاست خارجی آمریکا می‌داند.

در این کتاب به این حقیقت پی می‌بریم که هیچ چیز به صورت اتفاقی رخ نداده است بلکه ماموران آمریکا به ویژه اعضای سی‌آی‌ای، سازمان جاسوسی این کشور مناقشه‌ای بعد مناقشه دیگر را در جهان به وجود آورده‌اند؛ چیزی که چاسودوفسکی از آن به نام جنگ طولانی علیه بشریت یاد می‌کند.

به نظر چاسودوفسکی دو نوع کشور وجود دارد؛ دسته اول کشورهایی که می توانند با یک نظام مالی فاسد بین‌المللی خریده یا بی‌ثبات شوند و هدف آسانی برای تسخیر هستند. در دسته بعدی یعنی سایر کشورها، از فتنه‌انگیزی، شورش و جنگ برای دخالت نظامی آمریکا و از این طریق پر کردن جیب لابی‌های نظامی-صنعتی استفاده می‌شود.

در این کتاب منظور از «پایانِ بازی» یک نظم نوین جهانی است که یک دیکتاتوری اقتصادی و نظامی را تشکیل می‌دهد؛ سیستمی که برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای حتی سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند و آینده همه نسل بشر را به خطر می‌اندازد./۸۴۷/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات