۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۶۴۱۸۰
در آستانه ماه رمضان؛

همایش طلایه‌داران تبلیغ در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد در بجنورد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه مبارک رمضان، با اشاره به اعزام هزار و 400 روحانی مبلغ به مساجد استان در این ماه، اظهار کرد: پیش از اعزام روحانیان مبلغ، همایش توجیهی آموزشی طلایه‌داران تبلیغ با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش مزبور سه‌شنبه هفته آینده، بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور 400 نفر از روحانیان و مبلغان بومی و اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این همایش نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان شمالی و سایر مسؤولان استانی حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: این همایش با هدف انسجام و سازمان‌دهی مبلغان و مبلغات اعزامی به مساجد و هیئات مذهبی استان خراسان شمالی در ماه رمضان، ارائه سرفصل‌های تبلیغی و ایجاد وحدت رویه در بین روحانیان مبلغ، تبیین بایدها و نبایدها در امر تبلیغ و تحقق شعار سال و ارائه سازوکار و دستورالعمل اجرایی و موضوعات تبلیغی به مبلغان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی گفت: این روحانیان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها به تفسیر قرآن، برپایی سه نوبت نماز جماعت، احکام و تبلیغ دین، ارائه خدمات فرهنگی، درس اخلاق، سخنرانی مسائل روز و... می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ماه مبارک رمضان امسال از برخی روحانیان همچون آیت‌الله حسینی خراسانی، آیت‌الله رحمانی، آیت‌الله ابراهیمی، آیت‌الله دهقان و آیت‌الله حسینی آملی به‌منظور تفسیر قرآن در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی دعوت شده است.

گفتنی است، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های عبادی و مذهبی در هزار و 176 باب مسجد و حسینیه و 154 امامزاده و بقعه متبرکه موجود در شهرها و روستاهای خراسان شمالی با شرکت اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات