۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۶۴۲۹۷
سخنگوی وزارت خارجه ھند:

برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است

سخنگوی وزارت امور خارجه هند در خصوص خروج یک طرفه آمریکا از توافقنامه ھسته ای ایران واکنش نشان داد و از دیگر اعضای این توافقنامه خواست که به تعهدات خود پایبند بوده و برای حل مشکلات راه گفتگو و دپلماتیک را پیش گیرند.
رویش کمار

به گزارش خبرگزاری رسا، رویش کمار سخنگوی وزارت خارجه ھندوستان در سخنانی از خروج یک طرفه امریکا از توافقنامه انرژی ھسته ای ایران به شدت انتقاد کرد.

رویش کمار با بیان که طرف ھای توافقنامه حق استفاده انرژی ھسته ای صلح آمیز ایران را مورد احترام قرار دھند تاکید کرد: گفتگو و راه ھای دیپلماتیک بھترین راه برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب است.

وی با اشاره این که موضع ھند در خصوص استفاده انرژی ھسته ای برای ایران روشن است و آنرا حق مسلم ایران می داند ابراز داشت: دھلی نو فعالیت ھای ھسته ای ایران را کاملا صلح آمیز می داند و آژانس بین المللی انرژی ھسته ای نیز بارھا آنرا تایید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ھند با تاکید به این که بازگشت و یا اعمال تحریم ھای جدید از سوی امریکا بحران اقتصادی در غرب آسیا پیدا خواھد کرد و بازار نفت متاثر خواھد شد از طرف ھای باقی مانده این توافقنامه خواست که در حل مشکلات خلاقیت نشان دھند.

یاد آوری می شود که ایران در سال 2015 میلادی با کشورھای ۵+۱ توافقتنامه بین المللی امضا کرد که طبق این قرار داد، ایران در عوض برداشتن تحریم ھای اقتصادی، برنامه هسته ای خود را محدود کند./۹۸۸/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات