۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۶۴۳۲۶
امام جمعه موقت اصفهان:

نقض برجام نتیجه شکست های پی در پی آمریکا در منطقه بود

حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: عملکرد رییس جمهور آمریکا در نقض برجام ناشی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست های پی در پی آن ها در منطقه است.
حجت الاسلام رهبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رهبر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته اصفهان که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: نقض برجام یک عملکرد غلط تاریخی بود.

وی در ابتدا افزود: یکی از مناسبت های پیش رو، روز جهانی خانواده است؛ البته به نظر بنده جامعه غرب از رکن رکین خانواده بی بهره است و فساد و فحشا جامعه غرب را فرا گرفته است به همین سبب لازم است متذکر شوم باید در حفظ نهاد اساسی در جامعه تلاش ویژه ای مبذول بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر خاطرنشان کرد: یکی از مناسبت های این هفته سالروز تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی است؛ میرزای شیرازی با اِعمال قدرت ولایتی خودش در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستاد و اجازه نداد کشور استعماگری همچون انگلیس در کشور اعمال نفوذ کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: قدرت های مستکبر جهان همواره به سبب زیاده خواهی هایی که داشته اند کشورهای دیگر را تحت قدرت و نفوذ قرار می دادند؛ نمونه بارز چنین امری رفتار احمقانه و سفیهانه رییس جمهور آمریکا در نقض برجام بود که غربی ها نیز این نقض برجام به عنوان یک غلط تاریخی یاد کردند.  

استاد اخلاق حوزه علمیه تشریح کرد: عملکرد رییس جمهور آمریکا در نقض برجام ناشی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست های پی در پی آن ها در منطقه است؛ آن ها به دنبال ایجاد یک خاورمیانه باب طبعشان بودند ولی با انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(ره) و رهنودهای مقام معظم رهبری به خواسته هایشان نرسیدند، البته بنده از جانب خودم به رییس جمهور آمریکا می گویم خروج یکطرفه ات از برجام سبب شادی و خوشحالی مردم انقلابی ایران شد و این مردم از سردادن شعار مرگ بر آمریکا خسته نمی شوند.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از مسائل مورد توجه مسأله آب است؛ طبق پیشگویی های انجام شده، جنگ در سال های آینده بر سر آب است؛ کشورهای پیشرفته از آب تلخ و شور، آب شیرین تولید می کنند ولی در کشور ایران که انواع رودهای آب شیرین وجود دارد به سبب کم کاری مسؤولان مربوطه به دست مردم نمی رسد؛ البته همه می دانیم باید از مصرف آب صرفه جویی کنیم و قطعاٌ موظف به انجام وظیفه هستیم./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات