۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۶۴۵۹۲
حجت الاسلام نبویان:

وضعیت امروز برجام نتیجه زیرپاگذاشتن دیپلماسی دینی است

حجت الاسلام نبویان با بیان این که وضعیت امروز برجام نتیجه زیرپاگذاشتن دیپلماسی دینی در دولت است، گفت: دیپلماسی دینی و قرآنی یکی از انواع دیپلماسی است که متأسفانه پنج سال است که وزارت خارجه کشور آن را زیرپا گذاشته است.
نبویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست بصیرتی که در مسجد خاتمالانبیاء پردیسان برگزار شد، بیان داشت: باید بررسی شود که برجام نتیجه چه کاری است و چرا رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از این قرارداد خارج شد.

حجت الاسلام نبویان با بیان این که دو نوع دیپلماسی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: دیپلماسی دینی و قرآنی یکی از انواع دیپلماسی است که متأسفانه پنج سال است که وزارت خارجه کشور آن را زیرپا گذاشته است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 89 سوره مبارکه نسا فرموده است « (کافران) آرزو کنند که شما (مسلمین) هم به مانند آنها کافر شوید تا همه برابر (در کفر) باشید. پس از آنان تا در راه خدا هجرت نکنند دوست نگیرید، و اگر مخالفت کردند آنها را در هر کجا یافتید به قتل رسانید و از آنها یاور و دوستی نباید اختیار کنید».

وی با بیان این که در تفسیر آیه مذکور ولایت کافر در سه معنای محبت، همکاری و پذیرش رهبری ممنوع است، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم آمریکا در رأس کفر جهانی است و پذیرش ولایت آمریکا ممنوع است.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید، گفت: متأسفانه تفکر مقاومت در دولت مستقر وجود ندارد. این دولت پنج سال است که به فعالیت در جمهوری اسلامی ایران مشغول است اما یکبار به سوریه و عراق سفر نکرده است.

وی با بیان این که ثمره امروز برجام نتیجه زیرپاگذاشتن دیپلماسی دینی در دولت است، اظهار داشت: بر اساس آیه 51 سوره مبارکه مائده، هر کسی که به دنبال ایجاد رابطه دوستانه با آمریکا باشد، خود نیز یک آمریکایی است؛ متأسفانه برخی از مسؤولان ما به دنبال تبعیت از آمریکا و متحدانش هستند ولی باید بدانند که ملت ما هیچگاه ذلیل نخواهند شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آمریکا با اصل اسلام و ارزش‌های اسلامی دشمنی دارد، بنابراین مسأله هستهای، موشکی و حقوق بشری ایران بهانهای بیش نیست، آمریکا زمانی دست از سر جمهوری اسلامی ایران برخواهد داشت که مردم ما اصل اسلام را کنار بگذارند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات