۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۶۴۵۹۴
کارشناس روابط بین الملل:

خروج آمریکا از برجام نشان دهنده ضعف مدیریتی در عرصه نظام بین الملل است

نریموسائی با اشاره به اینکه آمریکا هیچگونه دلیل عقلانی و منطقی برای خروج از برجام ارائه نکرد، گفت: اقدام ترامپ در خروج از برجام یک ضعف شدید مدیریتی در عرصه نظام بین الملل برای آمریکا به بار خواهد آورد.
برجام

غلامرضا نریموسائی، کارشناس روابط بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بيان اينكه تحريم هاي تحميلي عليه ايران خسارت هاي بسياري را براي اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اروپایی ها خواهان ادامه همکاری با ایران در برجام هستند اما بازگشت تحریم ها با وجود عقب نشینی جمهوری اسلامی ایران از مواضع اولیه امید چندانی برای ادامه همکاری به همراه نخواهد داشت.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه در پسا برجام اتفاقات مثبتی رخ داده بود، اظهار داشت: آمریکا به ادامه کارشکنی ها پرداختند و با خروج خودشان، برجام را بی اعتبار و ساقط کرد و به واقع چنین اقدامی در راستای ادامه دادن سیاست صهیونیست ها صورت گرفت.

نریموسائی عنوان داشت: خروج از برجام اقدام دیگر آمریکا برای تأمین منافع رژیم صهیونیستی و لابی های صهیونیسم است حال آنکه با چنین اقدامی وجهه حیثیتی این کشور در صحنه بین الملل شکست چرا که هیچگونه دلیل عقلانی و منطقی برای خروج از برجام ارائه نکرد.

وی با بیان اینکه آژانس بین المللی و محافل جهانی بر تعهد ایران در برجام مهر تأیید زدند، افزود: در برجام دولت آمریکا یک طرف قضیه بود نه ترامپ؛ از این رو اقدام ترامپ در خروج از برجام یک ضعف شدید مدیریتی در عرصه نظام بین الملل برای آمریکا به بار خواهد آورد.

کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد: بدعهدی آمریکا با خروج از برجام به منصه ظهور رسید و هیچ کشوری به وعده ها و قراردادهای آمریکا اعتماد نخواهد کرد و با چنین خروجی ضربه های بیشتری را متحمل خواهد شد.

نریموسائی با بیان اینکه تحریم های جدید آمریکا بازگشت همان تحریم های پیشین است، گفت: نسخه شفابخش برای مقابله با چنین تحریم هایی توجه به اقتصاد مقاومتی است که در صورت اجرا، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات