۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۶۴۶۱۵
رییس اتحادیه علمای مقاومت:

خیانت برخی سران مرتجع عرب سبب اشغال فلسطین شد

شیخ ماهر حمود عادی سازی روابط بین برخی سران مرتجع عربی و اسلامی با رژیم صهیونستی را فاجعه بار توصیف کرد.
شیخ ماهر حمود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا شیخ ماهر حمود ریيس اتحاديه علمای مقاومت در گفت‌‌وگوی تلویزیونی با شبکه المیادین لبنان با اشاره به خیانت سران کشورهای عربی در قضيه فلسطین گفت: از سال 1948 میلادی تاکنون اتفاقات زیادی در بحرانی شدن اوضاع فلسطین نقش داشته است. اشغالگران صهیونست از ابتدای اشغال فلسطین، همشیه شخصی از سران عرب یا مسلمان را همراه خود داشته‌اند. برای مثال اگر بریطانیایی‌ها و آمریکایيها از عبدالعزیز آل سعود امضا نمی‌گرفتند هیچ گاه جرأت پیدا نمی‌کردند که به زعم خود «یهودیان مظلوم» (!) را از سراسر دنیا روانه سرزمین‌های اشغالی کنند.

وی افزود: در طول تاریخ وعمر کوتاه رژیم صهیونستی پیروزی برای آنها حاصل نشده است مگر با خیانت سران مرتجع کشورهای عربی واسلامی. در واقع نه تنها رژیم صهیونستی بلکه بریطانیا وآمریکا طی 100 سال گذشته تنها با خیانت توانسته‎اند بر ما چیره شوند.

شیخ ماهر حمود در رابطه با عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونستی گفت: خبری خواندم که در آن به حضور کشورهای امارات و بحرین در مسابقات واليبال در سرزمین‎های اشغالی اشاره شده بود. تصور کنید که علمای حکومتی بحرین و امارات در مورد حضور واليباليست های زن در سرزمین‌های اشغالی دغدغه‎ نداشتند بلکه لباس این ورزشکارانِ زن از سوی این به اصطلاح علما، مورد انتقاد قرار گرفت. نکته جالب توجه این است که مسأله اشغال فلسطین برای آنان تا چه میزان بی اهمیت شده است.

وی اظهار داشت: وقتی از بی خردی و بی فایده بودن اتحادیه کشورهای عربی سخن می‌گوییم حرف گزافی نمی زنیم. در اجلاس سران عرب در سال 1987 میلادی در اردن، برای اولین بار مسأله فلسطین به یکی از موضوعات ثانویه این اجلاس تبدیل شد. در همان زمان اولین انتفاضه فلسطین شکل گرفت. در آن زمان جایی خواندم که چون در اجلاس سران عرب مسأله فلسطین به یک موضوع ثانوی تبدیل شده است فلسطینیان احساس تنها ماندن کرده و بنابراین انتفاضه اول را آغاز کردند.

رییس اتحادیه علمای مقاومت تصریح کرد: اگر سران عرب امروز از فلسطین دم می‌زنند برای کمک نیست بلکه برای ساکت کردن ملت فلسطین و انسان‎های شریف ملت عرب ومسلمان است./۹۸۶۱/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات