۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۶۴۶۹۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران:

مبلغان از ابزارهای رسانه ای برای تبلیغ استفاده کنند

حجت الاسلام بابادایی با اشاره به لزوم استفاده از راهکارهای جدید برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و محافل در ماه مبارک رمضان تأکید کرد مبلغان از ابزارهای رسانه ای برای تبلیغ معارف اسلامی استفاده کنند.
حجت الاسلام بابادایی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران

حجت‌الاسلام وحید بابادایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مهم ترین وظایف مبلغان در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهار دل ها است؛ امیدواریم همه امت اسلامی و به ویژه جامعه اسلامی کشور ما بتوانند از فضای ویژه این ماه بیشترین بهره را ببرند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران افزود: بهترین فعالیت های مبلغان در محافل و مساجد تبیین قرآن است؛ چراکه این ماه، ماه نزول قرآن بوده و بهترین فعالیت همین مسأله است در حالی که متأسفانه قرآن در جامعه ما مهجور مانده و از جامعه اسلامی این مسأله پذیرفته شده نیست.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر ایجاد نهضت قرآنی تأکید داشته اند، ابراز داشت: وظیفه هر شخص مبلغی این است که بتواند مباحث خود را از قرآن مطرح کند، به تبیین معارف قرآنی بپردازد و جلسات تدبر و قرائت قرآن را پرشور تر برگزار کند، سبک زندگی اسلامی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده نیز همان عمل به قرآن است.

حجت الاسلام بابادایی عنوان کرد: یکی از تجربه های شخصی ما این است که هر مبلغی که منابع خود را قرآن قرار داده و سعی کرده از مباحث قرآنی استفاده کند موفق تر بوده چرا که قرآن از شیوایی و استحکام ویژه ای برخوردار است و اگر کسی بتواند مطالب قرآنی را به صورت روان به مردم منتقل کند صد در صد به دل می نشیند.

وی بیان داشت: وقتی قرآن محور سخنرانی باشد بی شک مورد استقبال مردم قرار می گیرد ولی باید دانست که برای تفسیر درست قرآن نیاز جدی به منابع روایی داریم و البته این مسأله نیاز به روش های جدید نیز برای جذب جوانان به مساجد و محافل دارد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران با اشاره به این که یک جوان ذهن فعال و روح لطیفی دارد، خاطرنشان ساخت: باید از منابع دینی که داریم مسائل مورد نیاز جوانان را با سبک مناسبی در اختیار آنها قرار دهیم، به عنوان مثال دین ما در مورد بحث فضای مجازی و رسانه که امروز مورد توجه جوانان است حتما حرف هایی دارد که می تواند برای جوانان جذاب باشد.

وی خاطرنشان ساخت: مسائل مهم و اساسی زیادی از جمله سبک زندگی دینی، کار و ارتباطات اجتماعی و مسائل خانوادگی از سوی اسلام مطرح شده است و هرگاه مطلب به درد بخور جوان به او ارائه شود بدون شک جذب می شود و استقبال می کند ولی اگر شما نکات تکراری بدون اولویت را مطرح کنید خستگی آور است و مورد استقبال قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام بابادایی ابراز کرد: به عنوان مثال اگر یک مبلغ 10 شب ماه مبارک رمضان را به دستور انجام یک عمل مستحبی بپردازد شاید جذابیت چندان نداشته باشد، ولی موضوعاتی مثل ارتباطات و کار و خانواده از منظر دین می تواند برای مردم به ویژه جوانان جالب باشد ولی مسأله مهم‌تر هنر در ارائه معارف اسلامی است و به همین جهت باید شیوه ها و قالب های جذاب استفاده کنیم و این خود یک فضای گسترده ای است که مبلغان باید با آن آشنا باشند.

وی با تأکید بر این که حوزه رسانه یک ابزار خوب برای ارائه معارف اسلامی است، ابراز کرد: انیمیشین، فیلم، سخنرانی های چندرسانه ای و کارهای جدید در اثر گذاری در کودکان و نوجوانان و حتی جوانان کارکرد ویژه ای دارد و همین طور هنرهایی مثل شعر و داستان اگر از منابع اسلامی استخراج شود مورد استقبال قرار می گیرد./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات