۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۶۴۸۹۴
تولیت آستان قدس رضوی:

مدیران تا زمانی که درگیر فضای مجازی نشوند کار پیش نمی رود

تولیت آستان قدس رضوی رمز موفقیت در فضای مجازی را درگیر شدن مدیران دانست و گفت: مدیران تا زمانی که درگیر فضای مجازی نشوند کار پیش نمی رود.
تولیت آستان قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از اقدامات و دستاورد های آستان قدس در فضای مجازی که در بنیاد پژوهش های آستان قدس برگزار شد گفت: زائری که برای زیارت به مشهد می آید باید تمام  تسهیلات شهری را برای او فراهم آوریم تا زائر یک زیارت دلنشین داشته باشد.

وی افزود: این زیارت دلنشین یک خدماتی را نیازمند است که در این خدمات همه دست اندرکاران دخیل هستند و تنها مسأله آستان قدس رضوی نیست و این کار مسؤولان شهری و استانی است که باید از فناوری ها حداکثر استفاده را در این مسیر به کار ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اقدامات صورت گرفته در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی را اقداماتی ضروری و لازم دانست و گفت: در گذشته همت هایی صورت گرفته اما امروز با همکاری این دوستان این برنامه ها پیشرفت کرده است و نرم افزارهایی که امروز رونمایی شده کاربردی اداری و دورن سازمانی دارد و ارتباط مستقیمی با مردم ندارد مثل مسأله ارتباط بین بخشی اما برخی نرم افزارها مثل موقوفات، غذا و مستضعفان بخش هایی است که مردم می تواننند با آن در ارتباط باشند و از این بخش ها بهره مند شوند.

عضو شورای عالی حوزه خراسان به لزوم ارتباط های فرهنگی آستان قدس با زائران اشاره و تصریح کرد: با توجه به طرفیت عظیم آستان قدس رضوی لازم است تا مسائل فرهنگی را با زائران خارجی افزایش دهیم چرا که زیارت یک آغاز است و آن هم آغاز ارتباط با آستان است و ما باید این ارتباط را در بخش های مختلف مثل جوانان و زائران داخلی و نوجوانان حفظ کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص پیشرفت های علم تصریح کرد: پیشرفت هایی که در جهان امروز ایجاد شده پیشرفت های دور از انتظاری بوده و فضای مجازی در تمام زمینه های فکری، اعتقادی، اجتماعی و نظام های مختلف زندگی ما را تحت شعاع خود قرار داده که این نشان از  یک موضوع جهان شبکه ای است که ما باید در آن سهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: نمی توانیم شاهد این باشیم که برنامه فضای مجازی را دیگران انجام دهند و ما در اختیار دیگران باشیم و فضا را در اختیار دیگران قرار دهیم، بلکه ما باید در فضای مجازی شریک باشیم اگر چه در آغاز نبودیم اما باید در این شبکه ها امروز سهیم باشیم و نیاز به گام های توسعه محور تر و بلند تر داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه خانوادگی همه درگیر شبکه های جهانی هستند و این بستری است که تمام لایه ها را در برگرفته و لازم است تا ما در این زمینه ها فعال عمل کنیم و نه منفعل که اگر منفعل عمل کنیم شرایط بسیار سریع شکل می گیرد و در پدیده های نو در جامعه خوب عمل نخواهیم کرد و این فعال بودن نیاز مند این است که همه بخش ها با یک دیگر همکاری لازم را داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی رمز موفقیت در فضای مجازی را درگیر شدن مدیران دانست و گفت: مدیران تا زمانی که درگیر فضای مجازی نشوند کار پیش نمی رود و اگر بخواهد اتفاقی در سازمانی بیفتد باید دست اندرکاران اصلی درگیر کار شوند که سازمان ها و دستگاه های اداری ما درگیر این موضوع شده اند  اما راه تا تشکیل کامل دولت الکترونیک بسیار داریم.

وی در پایان سخنان خود به سه ماموریت مهم فرهنگی، خدمت به مستضعفان و تسهیل زیارت برای زائران اشاره و گفت: در همین راستا ارتباط ما با مراکز فرهنگی و فرهیختگان باید شکل بگیرد که تاکنون گام هایی برداشته شده اما باید گام های بلندتری برداشته شود چرا که راه های زیادی در پیش داریم./۸۶۱/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات