۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۱۸۸
مدیر گروه تبلیغی جهادی بضعه الرسول:

تبلیغ جهادی کارآمدترین نوع تبلیغ است

مدیر گروه تبلیغی جهادی بضعه الرسول گفت: در سطح کشور با چند نوع مدیریت مواجه هستیم که یکی از آن مدیریت ها توانسته در زمان جنگ و امروزه در عرصه فرهنگی اثرگذار باشد و آن فرهنگ تبلیغی جهادی بوده که کارآمدترین نوع تبلیغ است.
تبلیغ جهادی تبلیغ جهادی

حجت الاسلام میلاد جلالوندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی از مؤلفه­ های شخصیتی مبلغان جهادی اظهار داشت: مبلغان جهادی علاوه بر بُعد تحصیلات علمی، باید عامل به وظایف جهادی که می گویند، باشند؛ مؤلفه های دیگر در حیطه اخلاقی و داشتن دغدغه نسبت به انجام کار فرهنگی است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا می توان فرهنگ جهادی را در گسترش سریع و آسان آموزه های دینی مؤثر دانست؟ گفت: در این که این فرهنگ تأثیرگذار است، شکی نیست؛ در سطح کشور با چند نوع مدیریت مواجه هستیم که یکی از آن مدیریت ها توانسته در زمان جنگ و امروزه در عرصه فرهنگی اثرگذار باشد و آن فرهنگ تبلیغی جهادی بوده که کارآمدترین نوع تبلیغ است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی بضعه الرسول تصریح کرد: کسی که برای کار فرهنگی هدف مادی داشته باشد، کار را به ثمر نخواهد رساند اما کاری که سبب می شود فرهنگ را در سطح جامعه اعتلا ببخشد، دغدغه جهادی و جهاد فی سبیل الله کردن است و جهاد فی سبیل الله ما این است که با کارهایی که در حیطه فرهنگ می توانیم انجام دهیم، بتوانیم اثرگذار باشیم و در حیطه ورود پیدا کنیم.

وی به وضعیت امروز تبلیغ جهادی اشاره کرد و افزود: هر تبلیغی با مشکلات خاص خود مواجه است، همانطور که تبلیغ جهادی نیز از این مشکلات خالی نیست؛ متأسفانه برای ورود طلاب جهادی برای اعزام به شهرستان ها از دچار مشکل هستیم و فضا برای ورود دوستان فرهنگی و جهادی به شهرستان هایی که ما با آنها رو به رو بودیم، محیا نیست.

حجت الاسلام جلالوندی افزود: اگر حداقل هایی که ابتدائیات امر تبلیغ است، حل شود و وقت مبلغان بیشتر صرف مسائل فرهنگی شود، مبلغان بیشتر اثرگذار خواهند بود.

وی درباره دوری از موازی­کاری­های تبلیغی گروه­های جهادی و سازمان دهی آنها اظهار داشت: طرحی را که دفتر تبلیغات اسلامی اجرا می کند، این است که در هر شهرستان و استان شورای گروه ها را تأسیس کرده اند و استان مرکزی از شوراهای فعال بوده که سعی شده این حیطه کارها به صورت موازی کاری صورت نگیرد اما اگر در فضای عمومی، تبلیغ گروهی دیگری صورت می گیرد در راستای پر کردن خلأها بوده است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی بضعه الرسول درباره ورود طلاب به مباحث تبلیغی گفت: اگر طلاب درس می خوانند باید این تحصیل علم با نیاز جامعه همسو باشد، در غیر این صورت یقیقا آن بازدهی که درس باید داشته باشد را نخواهد داشت. مبلغ اول باید خود را آماده کند و سپس اخلاق مداری را در جامعه گسترش دهد. اگر طلبه با جامعه در ارتباط نباشد، در آینده نمی تواند بحث های متناسب با هر زمان و مکانی را برای مخاطب خود ارائه دهند و تبلیغشان مثمر ثمر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این که مبلغ بخواهد تبلیغش اثرگذار باشد، باید با منطقه تبلیغی اش ارتباط مستمر داشته باشد و اگر این ارتباط قطع شود، تأثیرگذاری اش لحظه ای خواهد بود و در ادامه تأثیری که باید داشته باشد را نخواهد داشت./822/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات