۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۶۵۲۶۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم:

ولایت طاغوت اساس جهنمی شدن است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قران بر تمام خودبرتربینی‌های یهودی خط بطلان کشیده است، از ولایت طاغوت به عنوان اساس جهنمی شدن یاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در آیین بیان 5 درس از جزء سوم  قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، در اولین درس به  آیه 254 سوره بقره اشاره کرد و اظهار داشت:  ولایت طاغوت اساس جهنمی شدن است؛ بر این اساس هرکس برای زندگی بشر در مقابل الگوی الهی برنامه ارائه دهد خود طاغوت است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری به تقابل ائمه طاغوت با جهان اسلام اشاره کرد و گفت: نفوذ طاغوت با لباس ایمان نیز ممکن است؛ باید توجه داشت که حتی عبادت انسان هم می‌تواند در خدمت طاغوت باشد مانند نمازهای سعودی‌های عصر امروز که در خدمت طاغوت است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه به آیه 260 سوره بقره اشاره و عنوان کرد: این آیه از سوره بقره درس‌هایی از زنده شدن مردگان در برابر حضرت ابراهیم را بیان کرده و الگوی معاد باوری را به مؤمن می‌آموزد.

وی ادامه داد:  روزى ابراهیم از کنار شط آبى می‌گذشت، جیفه و مردار حیوانى را دید که در کنار افتاده است و حیوانات دریا و درندگان صحرا و پرندگان هوا از آن جیفه می‌خورند و تکه‌های بدن او از طرف این حیوانات بلعیده می‌شود تاریخ نقل کرده است که حضرت ابراهیم «با خود اندیشید که اگر روزى جسد انسانى نیز چنین باشد و اعضاء بدن او میان حیوانات دریا و صحرا و هوا پراکنده گردد، در روز قیامت خدا این بدن را چگونه و از کجا جمع‌آوری و زنده می‌کند؟ بنابراین از خدا درخواست نمود که زنده شدگان مردگان را در روز قیامت را به او نشان بدهد و او به چشم خود این موضوع را ببیند.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی بابیان این‌که مؤمن باید برای رسیدن به مرز یقین تلاش کند، گفت: آیه 284 سوره بقره تصریح دارد انسان نسبت به آنچه در دل می‌گذارند مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و این همان سومین درس این جزء از قرآن کریم است.

وی ادامه داد: علامه طباطبائی خطورات قلبی را به دو دسته تقسیم می‌کند آن دسته که بدون اختیار است که مورد مواخذه قرار نخواهد گرفت اما دسته دوم آن دسته از هستند که زمینه اعمال انسان خواهد بود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به درس چهارم  از آیه 24 سوره آل‌عمران گفت: امروز هم رژیم نژادپرست اسرائیل خود را برتر از دیگران می‌داند این در حالی است که قران بر تمام خودبرتربینی‌های یهودی خط بطلان کشیده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه  30 سوره آل‌عمران تجسم اعمال نیک و بد را به انسان یادآوری می‌کند؛ بر این اساس این یادآوری به‌عنوان درس پنجم جزء سوم برای این محفل انتخاب‌شده است./837/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات