۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۶۵۵۷۳
عضو شورای عالی حوزه علمیه مازندران:

منبرهای ماه رمضان فرصتی برای حمایت از دستاوردهای انقلاب است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: منبرهای ماه مبارک رمضان باید به فرصتی ارزشمند برای حمایت از انقلاب و دستاوردهای چهل ساله آن در برابر هجمه های سنگین دشمنان داخلی و خارجی تبدیل شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز  در نشست بصیرتی که با حضور فعالان فرهنگی و تبلیغی استان در نکا برگزار شد به فضیلت های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و همگان را به بهره گیری حداکثری از فضیلت این ماه فراخواند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن و فرصتی ارزشمند برای مانوس شدن با کلام الهی است، افزود: کسانی که نتوانند از فضیلت های الهی این ماه با ارزش بهره گیرند به حتم خسارت خواهند دید و جبران آن بسیار سخت است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که خداوند تنها در ماه مبارک رمضان است که درهای رحمت خود را به روی همه بندگان خود می گشاید و به عبارتی یک عفو عمومی اعلام می کند، بیان داشت: هر لحظه از ماه مبارک رمضان فرصت رسیدن به کمال و تعالی معنوی است که می تواند انسان را به اوج معنوی برساند.

حجت الاسلام لائینی از مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه معنوی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: باید تمرکز همه برنامه های فرهنگی و دینی در ماه مبارک رمضان مساجد و تکایا باشند.

وی با بیان اینکه همه اسباب کسب معنویت در ماه مبارک رمضان از سوی خداوند متعال فراهم است، بیان داشت: مساجد بهترین پایگاه برای تربیت معنوی و دینی نسل جوان جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره بر اساس آمار منتشر شده آمار جرم و آسیب های اجتماعی در ماه مبارک رمضان کاهش چشم گیری پیدا می کند، گفت: این نشان دهنده نگاه دینی و معنوی اقشازگر مختلف مردم به ویژه نسل جوان در این ماه پر فیض است.

حجت الاسلام لائینی با بیان اینکه آثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان باید در همه لحظات این ماه پر فیض دیده شود، افزود: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب معنویت است که باید به شیوه ای صحیح و کاملا هنرمندانه از سوی متخصصان دینی برای  مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان یکی از وظایف مهم روحانیت در ماه مبارک رمضان بیان صحیح حقایق دین برای جامعه است، افزود: امروز با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی باید از شیوه های هنرمندانه در تبلیغ دین استفاده کرد تا اثر گذاری حداکثری حاصل شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر  مطالب بیان شده از سوی مبلغان دینی مستدل و بدون پشتوانه علمی باشد نمی تواند موجب اقنای جامعه به ویژه نسل جوان شود، خاطرنشان کرد: مطالب قابل ذکر در منبرهای ماه مبارک رمضان باید موجب تحول معنوی در نسل جوان جامعه شود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به اینکه امروز توجه به محتوا در منبرهای تبلیغی یک ضرورت انکار ناپذیر است، بیان داشت: نسل امروز نسلی مطالبه گر و پرسش گر است و مبلغان باید با مطالعه عمیق و دقیق آماده پاسخگویی به سووالات مخاطب خدد باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید در کنار برنامه های تبلیغی خود در ماه مبارک رمضان در جهت تبیین صحیح مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فزهنگی و اقتصادی نیز صحبت کنند، گفت: امروز توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از کالای ایرانی یکی از مهم ترین مطالبات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام لائینی همچنین به تلاش دشمنان در جهت ضربه زدن به انقلاب و آرمان های نظام اشاره کرد و افزود: منبرهای ماه مبارک رمضان باید به فرصتی ارزشمند برای حمایت از انقلاب و دستاوردهای چهل ساله آن در برابر هجمه های سنگین دشمنان داخلی و خارجی تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در بخش های مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: امروز کشور برای برون رفت از مشکلات فعلی و همچنین شکست جبهه دشمن علیه انقلاب و نظام نیازمند نگاه و تفکر انقلابی مسوولان و مدیران است./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات