۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۵۵۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

تربیت دینی در خانواده راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی است

نماینده خبرگان رهبری گفت: جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی نشأت گرفته از فضای مجازی و رسانه‌های مخرب با نقش‌آفرینی زن و مادر در خانواده ممکن می‌شود؛ به همین دلیل تربیت دینی در خانواده راه برون‌رفت از این مشکلات است.
سید احمد حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مسؤولان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در بجنورد،با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مادر در ترویج فرهنگ اسلامی و آموزش‌های دینی در خانواده، تصریح کرد: مادر تشکیل‌دهنده نظام فکری خانواده است؛ ازاین‌رو نقش مادر و زن در جامعه اسلامی مهم و تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل تفکیک وظایف اجتماعی زن و مرد و جایگاه مادر در نظام خانواده در جامعه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در حوزه تربیت، نقش اصلی و اساسی را مادر ایفا می‌کند؛ به‌گونه‌ای که در قرآن، روایات و تاریخ هم به این جایگاه مهم اشاره شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: اساس در تشکیل شاکله تربیتی مادر است؛ به همین دلیل وقتی می‌خواهند چیزی را اساس و بنیه بنامند از آن به‌عنوان مادر یاد می‌کنند؛ در روایات هم آمده که پیامبر اسلام فاطمه (س) را مادر خود خوانده که این نشان از جایگاه والای زن در اسلام است.

وی با مهم خواندن رسالت سنگین خانه‌داری برای مادر، اظهار کرد: خانه و خانواده پایه و اساس جامعه است؛ چراکه تربیت در جامعه از خانه و مادر شروع شده و در مدارس و دانشگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو نقش معلمان بعد از مادر در خانواده نقشی مهم و انسان‌ساز است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترویج سبک غلط زندگی غربی و گسترش آسیب‌های مختلف اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان، به آثار و نتایج کم‌توجهی به جایگاه زن در جامعه اشاره کرد و افزود: جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی نشأت گرفته از فضای مجازی و رسانه‌های مخرب با نقش‌آفرینی زن و مادر در خانواده ممکن می‌شود؛ به همین دلیل تربیت دینی در خانواده راه برون‌رفت از این مشکلات است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات