۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۶۵۸۰۴
همزمان با ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح خانواده متعالی در مساجد با مشارکت اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد از اجرای طرح خانواده متعالی در ماه مبارک رمضان در مساجد مرکز خراسان شمالی خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح تبیین جایگاه نظام خانواده در اسلام در بین اقشار مختلف جامعه است.
خانواده متعالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در بازدید از طرح خانواده متعالی در مساجد، با اشاره به جایگاه ویژه نظام مقدس خانواده در فرهنگ اسلامی، اظهار کرد: بی‌شک خانواده به‌عنوان جایگاه نخست آموزش‌وپرورش انسان، از جایگاه خاصی در تربیت نسل جدید برخوردار است؛ چراکه نظام اخلاقی و فکری افراد در خانواده شکل گرفته و در اجتماع نمود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: این مهم ما را بر این داشت تا با فراهم‌سازی زمینه‌های لازم کلاس‌های آموزش فرهنگی، دینی و خانوادگی را در قالب طرح خانواده متعالی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه از اساتید شاخص حوزه علمیه خراسان شمالی برای اجرای این طرح دعوت به عمل آمده است، افزود: این طرح با حضور اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان در مساجد و حسینیه‌های شهرستان، در ۳۰ جلسه در حال برگزاری است که با استقبال پرشور خانواده‌ها و جامعه هدف روبه‌رو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این جلسات که با آسیب‌شناسی و طرح مسائل روز مربوط به خانواده همراه است از اول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری بوده و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام هدایتی همچنین از برگزاری کلاس‌های احکام آموزی ویژه بانوان در بجنورد خبر داد و گفت: این کلاس‌ها هم از ابتدای ماه رمضان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز به‌واسطه هجوم فرهنگی غربی با مشکلات و بدعت‌های زیادی درزمینهٔ مسائل دینی مواجه شده است، افزود: بی‌شک برگزاری چنین کلاس‌هایی در سطح جامعه به‌ویژه برای بانوان که جایگاه ویژه تربیتی در نظام خانواده دارند، از بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی می‌کاهد؛ ازاین‌رو برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی و احکام آموزی در ماه مبارک رمضان در دستور کار نهاد تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کلاس‌های احکام آموزی زیر نظر اساتید شاخص استانی، همه‌روزه در مساجد بجنورد در حال برگزاری بوده و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده با استقبال پرشور مردمی هم مواجه شده است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات