۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۶۵۸۱۹
امام جمعه بجنورد:

ماه رمضان فرصت مغتنمی برای ارائه آموزش‌های دینی و فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حضور پرشور مردم در مساجد در ماه رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ارائه آموزش‌های دینی و فرهنگی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ، با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی ماه رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان ماه برکت، رحمت و مهربانی بوده و ماهی است که انسان‌ها در این ماه کامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه رمضان ماه آزادی از آتش جهنم است، افزود: رمضان ماهی است که تلاوت یک آیه از قرآن کریم در این ماه برابر با ختم یک دور قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: ماه رمضان ماه رحمت بوده و ماهی است که در آن درهای بهشت باز هستند و شیطان در بند و زنجیر است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ارائه آموزش‌های دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حضور پرشور مردم در مساجد در ماه رمضان، افزود: اگر مسجد در زندگی اجتماعی زنده بماند و کارکرد خود را بیابد پناهگاه خوبی برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به هرم سنی رشد جمعیت و آمارهای ارائه شده، ایران اسلامی کشوری جوان است؛ ازاین‌رو عدم برنامه‌ریزی برای این قشر و نداشتن راهکاری اساسی می‌تواند باعث مشکلاتی دراین‌باره شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: عموماً آسیب‌های اجتماعی و هنجارشکنی‌ها را افرادی انجام می‌دهند که از مساجد و پایگاه‌های دینی از این قبیل دور هستند و به دلیل آن‌که آسیب اجتماعی در هنگام وقوع دامن‌گیر کل جامعه می‌شود، باید برنامه‌ها به مسیری هدایت شود تا بتوانیم این افراد را جذب مساجد و مراکز مذهبی کنیم./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات