۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۶۵۸۲۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تاکید کرد؛

ضرورت حفظ نقش محوری روحانیت در مساجد

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که محوریت روحانیت در مساجد باید حفظ شود، گفت: متاسفانه برخی ها در تلاش برای کمرنگ کردن نقش محوری روحانیت در جامعه اسلامی هستند.
معاون حوزه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست معاونان تبلیغ شرق استان بر ضرورت بهره گیری معنوی از ماه پر فیض الهی و سوق دادن جامعه به سمت کسب معنویت تاکید کرد.

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه طلب مغفرت و بندگی خداوند متعال است، افزود: هر چه می توانیم باید برای تقویت روحیه معنوی و اعتقادی مردم در این ماه پرفضیلت تلاش کنیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان که یکی از مهم ترین تلاش های امروز دشمن معنویت زدایی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان: با گسترش معنویت در ماه مبارک رمضان در سطح جامعه می توان دشمن را در رسیدن اهداف و توطئه هایش ناکام گذاشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متاسفانه امروز نسل جوان ما با مشکل بی هویتی مواجه هستند، گفت: دشمن می خواهد با از بین بردن هویت دینی نسل جوان، جامعه را به قهقرا بکشاند و اهداف شوم خود را در این کشور عملیاتی کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در چنین وضعیتی مبلغان و مروجان دینی رسالت مهمی در تقویت هویت دینی نسل جوان بر عهده دارند، افزود: روحانیت به عنوان مرجع فکری جامعه اسلامی باید در جهت حفظ ارزش های دینی در جامعه تلاش کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان در خطر تضعیف از سوی دشمنان قرار دارد، گفت: امروز تنها قشری که دلسوزانه از دین در برابر دشمنان و نااهلان حراست و پشتیبانی می کند روحانیت آگاه، با بصیرت و انقلابی است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی برای رونق برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد است، افزود: روحانیت باید این ماه پرفیض الهی مساجد را به محور و پایگاه اصلی تبلیغ دین و معنویت در جامعه اسلامی تبدیل کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید تنها به کاربرد دینی مسجد اکتفا کرد، گفت: مساجد ظرفیت و پتانسیل بالایی در جهت گسترش برنامه های فرهنگی، اجتماعی و دینی دارند که متاسفانه در حال حاضر بهره گیری تک بعدی از این پایگاه ارزشمند دینی می شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که محوریت روحانیت در مساجد باید حفظ شود، بیان داشت: متاسفانه برخی افراد ناآگاه در تلاش هستند تا نقش محوری روحانیت در جامعه به ویژه مساجد را کمرنگ کنند که باید در این خصوص هوشیار بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مستمر روحانیت در جامعه از بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی می کاهد، گفت: تنها جبهه ای که همواره در برابر توطئه های دشمنان و بدخواهان مقتدرانه ایستاده و از اصل دین دفاع و حراست کرده، جبهه روحانیت بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ا ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دشمن تلاش می کند انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کند، بیان داشت: روحانیت از جمله اقشار مهم و تاثیر گذاری است که می تواند در برابر این تلاش دشمن بیاستد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه روحانیت در ماه مبارک رمضان در جهت تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب آگاهی بخشی کند، افزود: عدم آگاهی از تلاش های دشمنان ممکن است موجب تقویت جبهه بی تفاوتی در جامعه شود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران موجب تحول در دین شده است، بیان داشت: خوشبختانه به برکت این انقلاب عظیم اسلامی بسترهای لازم برای تبلیغ و تبیین صحیح دین در جامعه فراهم شده است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات