۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۶۶۱۰۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

روحانیان در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان در جنگ نرم دشمن، گفت: روحانیت در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد.
سید احمد حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در نشست با شماری از روحانیان در بجنورد، اظهار کرد: روحانیان مبلغ در ماه رمضان باید تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به زندگی قرآنی، آموزش مهارت‌های زندگی و تعمیق باورهای دینی به‌عنوان محور ترویج و تبلیغ را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: حوزه علمیه و روحانیت و سایر نهادهای فرهنگی در راستای وظایف خویش و با موضوع دین مبین اسلام تاکنون برنامه‌هایی همچون برپایی محافل قرآنی، گفتمان‌های دینی، کارگاه‌های آموزشی همچون زندگی سالم و پیشگیری از اعتیاد و کلاس‌های آموزشی مداحی و... را برگزار کرده و تا حدودی توانسته‌اند قدم‌هایی در این زمینه بردارند؛ اما هنوز راه زیادی باقی مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر قرآن محوری فعالیت‌های روحانیان مبلغ، اضافه کرد: بشر امروز باید به‌صورت علمی و دینی زندگی کند و بهترین روش زندگی کردن را قرآن کریم به ما آموخته؛ زیرا کتاب قرآن نوری است که از وجود خداوند نورانی شده و با عظمت بر کامل‌ترین انسان‌ها نازل شده است.

وی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، بر رسالت روحانیان مبلغ در روستاها برای مقابله با این تهاجم تأکید کرد و گفت: تهاجم فرهنگی با پای خود وارد روستاها شده که می‌توان وجود ماهواره و افزایش آمار طلاق را از علل و تأثیرات این تهاجم‌ها دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: می‌توان با استقرار روحانی در روستاها و بیان مسائل فرهنگی، مذهبی و نشست‌های مختلف از ورود تهاجم فرهنگی به روستاها جلوگیری کرد.

وی با تأکید به اینکه باید از ظرفیت‌های روستاها به نحو احسن استفاده کنند، ابراز داشت: در تعدادی از روستاها مسجد وجود دارد؛ اما مردم روحانی ندارند که امیدواریم برای استقرار روحانی مستقر و ثابت در روستاها تدابیر لازم اندیشیده شود و با تحقق استقرار روحانی در روستاها، مردم از برکات وجود روحانی بهره لازم را ببرند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات