۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۶۶۲۲۲
دبير جامعه روحانيت كاشان:

وحدت رمز پيروزي مسلمانان است

دبير جامعه روحانيت كاشان وحدت را رمز پيروزي مسلمانان دانست و گفت: امروز بيش از ۹۰ درصد جنگ هايي كه در سراسر جهان فعال است، جنگ بين مسلمانان است و اگر مراقبت نكنيم به زودي مسلمانان سبب نابودي خودشان خواهند شد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل شنبه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد در تفسير سوره اعراف و تفاوت بين نزول تورات و قرآن، گفت: واژه قرآن از ريشه خواندني و خوانده شده گرفته شده است به اين معني كه قرآن مكتوبات نيست بلكه قرآن صداها و الفاظ  است.

وي افزود: پيامبراكرم(ص) قرآن را به صورت اصوات از جبرئل دريافت مي كرد و آيات را حفظ مي كرد و براي مردم تلاوت مي كرد و برخي كه نويسندگان وحي بودند بر روي پوست و سنگ و چوب مي نوشتند تا اينكه به مرور جمع آوري و به صورت كتاب نوشته شد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: اما خداوند مي فرمايد، تمامي نزول تورات را ‹‹وَكَتَبْنَا لَهُ فِي الْأَلْوَاحِ›› بر روي لوح هايي نوشتيم و كل تورات به صورت كتاب تحويل حضرت موسي شد و قبل از اينكه تورات نازل شود خداوند به موسي گفت، ‹‹ثَلاثِينَ لَيْلَةً›› به مدت 30 شب بايد به كوه تور رفته خدا را عبادت كنيد.

وي در ادامه به ارتباط بين رفتن حضرت موسي به كوه تور و انتخاب حضرت هارون به جانشيني خود براي مدت 30 روز و تعيين امير مومنان(ع) از سوي پيامبراكرم(ص) اشاره كرد و گفت: چگونه مي توان پذيرفت كه حضرت موسي براي رفتن 30 روز به كوه تور براي خود جانشين تعيين كند اما پيامبر اكرم(ص) كه براي هميشه مي خواهد از بين مسلمان برود براي خود جانشين تعيين نكند.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: اگر حضرت موسي بعد از بازگشت 40 روزه خود از كوه تور متوجه مي شود همه گوساله پرست شدند اما براي حفظ وحدت بين قوم بني اسرائيل سكوت مي كند، اميرمومنان(ع) نيز بعد از پيامبر اكرم(ص) زماني كه متوجه شد مسلمانان از خليفه اول تبعيت مي كنند براي حفظ وحدت بين مسلمانان سكوت كرد و دليل اصلي سكوت اميرمومنان (ع) وحدت بين مسلمانان و جلوگيري از اختلاف و تفرقه بود.   

حجت الاسلام شاه فضل به علت سكوت اميرمومنان(ع) اشاره كرد و گفت: اميرمومنان(ع) هرچند كه سكوت نكرد اما گفت اگر بخواهم جناح بندي و گروه بندي كنم تفرقه بين مردم ايجاد خواهد شد و دشمناني كه دراطراف مرزهاي جامعه اسلامي كمين كرده سوء استفاده خواهند كرد.

به گفته وي، سيره ائمه معصومين جلوگيري از اختلاف و تفرقه بين امت مسلمان بود از اين رو هرچند در برابر ستم ها سكوت مي كردند اما نه يك سكوت منعلانه بلكه سكوت همراه با افشاگري داشتند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: ما پيروان اميرمومنان(ع) و قرآن از آيات قرآن اينگونه استنباط مي كنيم كه تفرقه بزرگترين خطر در بين امت مسلمان است و براي دوري از اختلاف و تفرقه و و ايجاد وحدت بين امت اسلامي بايد ‹‹وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا›› به ريسمان الهي چنگ بزنيم و متفرق نشويم.

وي افزود: امروز بزرگترين هدف دشمنان ما كه در رأس آنها آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان و رژيم غاصب صهیونيستي است ايجاد اختلاف و تفرقه است و براي اين كار از كانون خانواده با پخش فيلم هاي ماهواره اي و دعوا يبين زن وشوهر آغاز كرده اند و منجر به افزايش آمار طلاق شده است.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: امروز دشمن براي نابودي اسلام و نظام اسلامي ايران به دنبال اختلاف و تفرقه بين همه گروه ها و جناح ها و اقوام ايراني  و شهرها و استانها است.

وي اظهار داشت: يكي از بزرگترين اختلاف هايي كه دشمن در دستور كار خود قرار داده است و موفقيت هايي را نيز به دست آورده اند اختلاف بين مسلمانان با موضوع دعواهاي گذشته است.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: پيروان واقعي اميرمومنان(ع) بايد متوجه باشند كه اميرمومنان(ع) به دليل حفظ وحدت بين مسلمانان و جلوگيري از اختلاف و تفرقه بين مسلمانان از حق خود گذشت و اين در حالي است كه امروز برخي با استفاده از نام ادمه معصومين ديگران لعن و نفرين و تكفير مي كنند و دشمن نيز با انتشار آن سبب مي شود  تا مسلمانان يكديگر را نابود مي كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان وحدت را رمز پيروزي مسلمانان دانست و افزود: امروز بيش از 90 درصد جنگ هايي كه در سراسر جهان فعال است و تنور آن داغ است جنگ بين مسلمانان است و اگر مراقبت نكنيم به زودي مسلمانان سبب نابودي خودشان خواهند شد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات