۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۶۶۲۸۳
یادداشت؛

‌دانشگاه آزاد پیاده نظام ضدانقلاب نمی‌شود

امام خامنه ای: پیشرفت علمی دشمن دارد. همه حركت‌هایی كه منجر به پیشرفت علمی می‌شود و آموزش عالی كشور را روی ریل ارتقا مستقر و جهش علمی موجب می‌شود از سوی بیگانگان و بدخواهان خط قرمز محسوب شده و دشمنی آنها را در تمام جهات برمی‌انگیزد.
دیدار رئیس دانشگاه آزاد با مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری رسا، «پیشرفت علمی دشمن دارد. همه حركت‌هایی كه منجر به پیشرفت علمی می‌شود و آموزش عالی كشور را روی ریل ارتقا مستقر و جهش علمی موجب می‌شود از سوی بیگانگان و بدخواهان خط قرمز محسوب شده و دشمنی آنها را در تمام جهات برمی‌انگیزد.»

این بخشی از نقل قول مقام معظم رهبری است كه چند ماه قبل دكتر محمدمهدی تهرانچی، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در سخنرانی‌اش مطرح كرد. به گفته وی امروز هم دانشگاه آزاد اسلامی با یك تحول مفهومی مواجه است و دشمنان خاص خود را دارد.

در همین زمینه روز گذشته رئیس سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد با بیان اینكه سر‌نخ‌هایی از همراهی عده‌ای از مدیران بركنار شده این دانشگاه با جریانات ضد‌انقلاب به دست آمده، گفت: به زودی آنها را به قوه‌قضائیه ارسال خواهیم كرد. طبیعی است امروز كه مدیران انقلابی و وفادار به نظام و انقلاب دانشگاه‌آزاد فعالیت دارند. عده‌ای اینگونه در مقابل تحولات مثبت در این دانشگاه موضع بگیرند و حتی اقدام به شعار‌نویسی علیه نظام و انقلاب كنند.

صالح اسكندری با بیان اینكه جریانات ضد‌انقلاب كه از تحولات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار عصبانی هستند، تدبیر، تمركز و تجمیع دانشكده‌ها و مراكز آموزشی استان تهران را بر‌خلاف سناریو‌ها و برنامه‌های پشت پرده خود به منظور ایجاد ناامنی در تهران و حتی برنامه‌های بلند‌مدت ضد‌فرهنگی آنها دانست.

وی با اشاره به غائله سال 78 گفت: تاج‌زاده و آتش‌بیاران فتنه 78 (‌به نقل از مصاحبه رئیس وقت دانشگاه آزاد) به دنبال آن بودند كه اعتراضات دانشجویی در آن سال را از همین واحد تهران مركز در حوالی میدان امام حسین(ع) آغاز كنند. آنها حتی دور واحد تهران مركز خاكریز می‌كشند، لكن چون موفق نمی‌شوند، این اعتراضات را به كوی دانشگاه می‌كشانند.

اسكندری تصریح كرد: در سال 88 نیز برخی مدیران وقت دانشگاه آزاد در هم پیالگی با فتنه‌گران تمام ظرفیت‌های این دانشگاه به‌خصوص واحدهای اطراف خیابان انقلاب را به‌عنوان پایگاه اصلی تجمع فتنه‌گران در اختیار آنها قرار دادند و به دانشجویان ظلم بسیاری كردند.

جالب اینكه در مجلس نهم برخی تخلفات به نمایندگان گزارش شد و قرار بر این بود تحقیق و تفحصی از دانشگاه آزاد شكل بگیرد كه با تغییر مجلس این موضوع مسكوت ماند.

سال گذشته احمدعلی فروغی ابری، رئیس اسبق واحد اصفهان دانشگاه آزاد با بیان اینكه وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در زمان آقای میرزاده اسفناك بود، گفت: همیشه ابراز ناراحتی می‌كنم كه چرا دانشگاهی با این پتانسیل و هزاران دانشجو و نزدیك به 470 واحد دانشگاهی، به این روز افتاده بود. شاید جزو معدود رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد بودم كه اعتراض خود را به شیوه مدیریت آنها علنی بیان می‌كردم كه نتیجه آن شد كه اینقدر برای من بهانه‌تراشی كردند تا مجبور به استعفا شدم.

بخش اعظم ماجرا به «حلقه مسكو» بر‌می‌گردد. بنا بر اخباری كه در رسانه‌ها منتشر شده، حلقه مسكو در دانشگاه آزاد به دوستان «احسان - م»، فرزند رئیس سابق دانشگاه آزاد معروف هستند كه از سال 93 از روسیه به ایران آمدند و در مناصب حساس و مهم این دانشگاه مشغول به فعالیت شدند. بی‌كفایتی مدیران به درجه‌ای رسید كه بسیج دانشجویی در بیانیه‌ای اعلام كرد: دانشگاه آزاد اسلامی نمونه كوچك و به‌عبارتی مشت نمونه خروار مدل مدیریتی اعتدال‌گرایان و تكنوكرات‌های توسعه‌گرا در كشور است كه بوی فساد ناشی از آن به مشام تمام محصلان، اساتید و كارمندان دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و تشت رسوایی تفكر منحرف و ضدانقلابی پدرخوانده‌های فقید را از بام انداخته است.

اكنون با اقدامات مدیریت جدید مجموعه دانشگاه آزاد می‌توان امیدوار بود مدیرانی كه در لباس فرهنگی تیشه به ریشه نظام می‌زدند، به آخر خط رسیده‌اند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات