۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۶۵۴۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

دشمن‌شناسی و پیگیری گفتمان اعتقادی جامعه را در برابر استکبار مصون می‌کند

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: فعالیت هیأت اندیشه‌ورز در موضوع دشمن‌شناسی و تأکید بر گفتمان‌های معرفتی و اعتقادی، سبب صیانت جامعه در مواجهه با استکبار می‌شود.
حجت الاسلام سالاری مکی حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: مطالبه گری در آرمان‌ها با لشکر جوانان مؤمن و انقلابی و دارای انگیزه قرآنی میسر می‌شود.

وی افزود: باید آنچه پیروزی رزمندگان و جوانان اسلام در هشت سال دفاع مقدس رقم زد را شناخت و در مؤلفه‌های این پیروزی با دقت تأمل کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه انگیزه الهی و مقدس برای حضور در دفاع مقدس نخستین نرم‌افزار پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بود، اضافه کرد: دومین دلیل این پیروزی آرمان‌های شریف استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت، همراهی با ولی فقیه زمان و اقتدا به سیره حضرت سیدالشهدا (ع) بود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در جامعه امروز هم تحقق این دو امر مهم نیازمند دو مقدمه است، ادامه داد: تأکید بر گفتمان‌های معرفتی و اعتقادی در جامعه مخاطب و فعالیت هیأت اندیشه‌ورزی در موضوع دشمن‌شناسی، رصد کردن اهداف پنهان دشمن در فضای حقیقی و مجازی و سپس روشنگری در مورد این اهداف دو مقدمه تحقق دو امر مهم فوق هستند.

وی تصریح کرد: در این راستا طلاب و روحانیان رسالت خطیری بر عهده داشته و باید این دو هدف را در تمام فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تهذیبی و تبلیغی خود پیگیری کنند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات