۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۶۶۶۶۴
حجت الاسلام پیراسته:

تحقیر توده‌های مستضعف ویژگی مستکبران است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشکر مقدس امام حسین (ع) گفت: تحقیر توده‌های مستضعف به عنوان یکی از ویژگی‌های فرهنگ استکباری درون افرادی است که دیگران را حقیر فرض کرده و خود را فرد برتر جامعه فرض می‌کنند.
استکباری

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی لشکر 14 امام حسین (ع)، حجت‌الاسلام ابوالفضل پیراسته در جلسه اخلاق در جمع رزمندگان لشکر 14 امام حسین (ع) درباره استکبار و استکبارستیزی گفت: استکبارستیزی از لحاظ لغوی از باب استکبار به معنای بزرگی و از باب ستیز به معنای جنگ و خصومت است.

وی تصریح کرد: فردی که خودش را بزرگ می‌داند و یا این‌که دیگران را به بزرگی نگاه می‌کند مستکبر است اما اگر فردی از لحاظ کارایی و یا رتبه کار، قصد بزرگ شدن داشته باشد فرد پسندیده‌ای است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی امام حسین (ع) به ویژگی‌های فرهنگ استکباری اشاره کرد و گفت: ابلیس به عنوان نماد استکبار شناخته می‌شود و خودبرتربینی، فخر و مباهات و امتیازات مادی، تحقیر توده‌های مستضعف و فسق و نافرمانی از ویژگی‌های مستکبران است.

حجت الاسلام پیراسته با بیان این‌که متأسفانه افرادی در یک جامعه با به دست آوردن مال و مقام شروع به فخرفروشی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این‌گونه افراد مادیات را ملاک سنجش خود قرار می‌دهند و جایگاه خود را بالاتر از سایر افراد می‌پندارند.

وی ادامه داد: تحقیر توده‌های مستضعف به عنوان یکی از ویژگی‌های فرهنگ استکباری درون افرادی است که دیگران را حقیر فرض کرده و خود را فرد برتر جامعه فرض می‌کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشکر مقدس امام حسین (ع) گناه، فسق و نافرمانی را از دیگر ویژگی‌های فرد مستکبر دانست و بیان کرد: این‌گونه افراد آن‌چنان در گناه و فسق آلوده می‌شوند که هیچ چیز دیگری را غیر گناه در برابر چشمان خود نمی‌بینند و از فرامین الهی سرپیچی می‌کنند که این ویژگی به صورت بارز در رئیس جمهور آمریکا مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام پیراسته به انواع استکبار اشاره کرد و گفت: استکبار عبادی، اقتصادی، سیاسی و علمی از انواع استکبار محسوب شده و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان این‌که در استکبار عبادی فرد در برابر عبادت خدا استکبار می‌ورزد و یا بندگی خود را به درستی انجام نمی‌دهد، گفت: این‌گونه افراد در جایگاهی قرار دارند که شان خود را در برابر عبادت خدا یکسان نمی‌بینند که استکبار ابلیس به عنوان نماد شیطان در این جایگاه قرار دارد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشکر مقدس امام حسین (ع) به استکبار سیاسی اقتصادی و علمی به عنوان سایر انواع استکبار اشاره کرد و گفت: حکمرانی‌های نا به‌حق دولت آمریکا، استعمار این کشور از کشورهای مختلف و بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات پیش‌رو از مشخصه‌های انواع استکبار محسوب می‌شود./۱۳۰۴/د103/ب1

ارسال نظرات