۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۶۶۸۱۴
آیت الله حسینی بوشهری:

اعتقادات و باورهای دينی در جامعه به شدت با خطر مواجه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأكيد بر اينكه اعتقادات و باورهای دينی در جامعه به شدت با خطر مواجه است، گفت: مبارزه با بدعت ها و زمان شناسي از وظايف ائمه جماعات است كه بايد در اين راستا شرايط جهان را به خوبی شناخته و از توطئه های دشمنان آگاه باشند.
حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آيت الله سيد هاشم حسينی بوشهری در گردهمايی ائمه جماعات شهر مقدس قم كه در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) آبشار قم برگزار شد، به تبيين وظايف روحانيت در تبليغ دين پرداخت و گفت: نخستين وظيفه ائمه جماعات شناخت عميق دين است؛ زيرا هر كسي كه بخواهد دين را تبيين كند دانش لازم آن را بايد دارا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروزه بايد بدانيم كه سطح سواد جامعه افزايش يافته است و ائمه جماعات بايد در كنار دانش حوزوي از علوم روز نيز آگاهي داشته باشند.

وي دومين وظيفه ائمه جماعات را خودسازي و تهذيب نفس دانست و اظهار داشت: قبل از اينكه به ديگران تذكر بدهيم بايد خويشتن خويش را تذكر دهيم و به عبارت ديگر واعظ دروني داشته باشيم.

آيت الله حسينی بوشهری با اشاره به اينكه عالم دين بايد عامل به احكام شريعت باشد، اضافه كرد: نشر فرهنگ اسلام و آموزه هاي ديني وظيفه سومي است كه بر دوش روحانيت است؛ امروز در عصر غيبت كبري وظيفه رسالت انبياي الهي بر دوش روحانيت قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری چهارمين وظيفه ائمه جماعات را پاسداري از مرزهاي اعتقادي دانست و ابراز كرد: روحانيت ديده بان فكر و انديشه اسلامي است.

وی با تأكيد بر اينكه اعتقادات و باورهاي ديني در جامعه به شدت با خطر مواجه است، تصريح كرد: گاهي ديده مي شود كه برخي افراد حيواناتي همچون سگ را از فرزندان خود بيشتر دوست مي دارند؛ اين نشانگر فقر اعتقادي است.

آيت الله حسينی بوشهری تأكيد كرد: روحانيون بايد در مساجد حضور فعالانه داشته باشند؛ محله ها بايد به وسيله مساجد اداره شوند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری مطرح كرد: مبارزه با بدعت ها و زمان شناسي از ديگر وظايف ائمه جماعات است كه بايد در اين راستا شرايط جهان را به خوبي شناخته و از توطئه هاي دشمنان آگاه باشند تا بتوانند در جهت خنثی سازی توطئه ها گام بردارند.

وي بيان جاذبه های دين را يكی از فرصت های تبليغی ائمه جماعات معرفی كرد و گفت: در اين راستا نبايد به بودجه چشم دوخت بلكه بايد به پيروي از علماي بزرگ جهادي عمل كرد.

آيت الله حسينی بوشهری خاطرنشان كرد: ائمه جماعات بايد با همكاري برخي از اهالي محل سعي كنند منطقه پيرامون مسجد را شناسايي كرده و با تشكيل جلسات هم انديشي، تبليغ نفر به نفر و چهره به چهره با آن ها درصدد رفع مشكلات و آسيب هاي فردي و اجتماعي آن محل قدم بردارد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات