۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۶۶۸۴۱
امام جمعه بیروت:

مسؤولان با وحدت و همدلی کشور را از بحران مالی و سیاسی نجات دهند

امام جمعه برج البراجنه بیروت با تاکید بر لزوم پرهیز از اختلافات سیاسی از مسؤولان درخواست کرد که با وحدت و همدلی خود لبنان را از مشکلات مالی و سیاسی نجات دهند.
شیخ احمد قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مسجد امام حسین(ع) بر ضرورت تشکیل دولت و جلوگیری از بحران سیاسی و مالی تاکید کرد.

شیخ قبلان گفت: شاخص‌ها به نظر مثبت نمی‌رسند و فضای سیاسی کشور نیز آنگونه که بعد از انتخابات انتظار داشتیم، نشان از افزایش سطح مسؤولیت پذیری ندارد. شعارها و وعده‌های انتخاباتی نیز به گونه‌ای شده که مردم گمان می‌کنند که این وعده‌ها در یک کشور دیگر محقق خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه اصلاح، تغییر، ثبات، امنیت اجتماعی و تشکیل حکومت آنچنان که مورد انتظار است، تحقق نیافته به ویژه آنکه نمایندگان در سر سودای وزارت داشته و خدمت رسانی به مردم را فراموش کردند.

امام جمعه برج البراجنه بیروت اظهار داشت: مسؤولان فراموش کردند که کشور در لبه پرتگاه بوده و وضعیت بودجه کشور رو به ورشکستگی است. آنان برای به دست آوردن کرسی‌ قدرت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و کشور را فراموش کردند.

خطیب جمعه مسجد امام حسین(ع) با هشدار نسبت به بحران مالی و سیاسی در لبنان تصریح کرد: مسؤولان در جهت تشکیل حکومت مصلحت ملّی، نجات کشور از بحران مالی و اجتماعی و نیز بهره وری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها شتاب کنند.

شیخ قبلان خاطر نشان کرد: تبدیل موسسه‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی به مراکز تسویه حساب‌های سیاسی، قومیتی و مذهبی اصلاحات را به تعویق انداخته و به کشور آسیب جدی وارد می‌سازد.

وی در پایان با دعوت از تمام جریان‌ها به لزوم پایان دادن به نزاع‌های سیاسی و کمک به دولت برای برون رفت از مشکلات، انجام وظایف قانونی و شرعی نمایندگان و مسؤولان را خواستار شد./981/ب901/ر

ارسال نظرات