۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۶۶۸۴۵
آیت الله نابلسی:

آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد

امام جمعه صیدای لبنان با اشاره به اقدامات آمریکا خاطر نشان کرد که مسأله اصلی آمریکا با ایران حکومت اسلامی است نه صنعت موشکی و یا هسته‌ای.
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به قطع شدن دستان آمریکا از ایران تاکید کرد که دوران حاکمیت و سلطه آمریکا بر منطقه به پایان رسیده است.

آیت الله نابلسی افزود: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران به دنبال شفافیت سازی در عرصه فعالیت‌های هسته‌ای ایران یا مذاکره بر سر مسائل منطقه‌ای و یا توافق بر سر موضوعات موشکی نیست.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا با رفتار و اقدامات خود به دنبال براندازی و سرنگونی نظام حاکم در ایران و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به کشوری تابع و وابسته همانند کشورهای عربی منطقه است تا از این طریق ثروت‌های ملّی مردم را به یغما ببرد.

امام جمعه صیدای لبنان با اشاره به ریشه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکل اصلی آمریکا آن است که دستشان از دخالت در منطقه و امور داخلی ایران قطع شده و سیطره، نفوذ و تسلط خود را از دست داده‌اند.

آیت الله نابلسی تصریح کرد: ملت مجاهد و مقاوم ایران وابستگی، سرسپردگی، حاکمیت و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورشان را نمی‌پذیرند. مردم ایران هیچگاه اجازه نخواهند داد که نظر و یا اندیشه‌ای به آنان تحمیل و یا دیکته شود.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره) و تجدید بیعت مردم با آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: ملت ایران بر آرمان‌های انقلاب همانند مقابله با استکبار جهانی باقی می‌ماند. امروز استکبار جهانی به دنبال تبدیل خاورمیانه به منطقه‌ای غرق در جهالت، خشونت، درگیری و ویرانی است.

امام جمعه صیدای لبنان در پایان تاکید کرد: به برکت مجاهدت و جانفشانی رزمندگان مقاومت نقشه دشمنان با شکست مواجه شده و خاورمیانه به منطقه‌ای با ثبات و امنیت، شکوفا و بستری برای زیست مشترک میان تمامی قومیت‌ها و مذاهب تبدیل خواهد شد./981/ب901/ر

ارسال نظرات