۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۶۶۸۵۹
حجت الاسلام ذوالنور:

پذیرش کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، کمتر از خیانت ترکمنچای نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تهدیدات کنوانسیون CFT گفت: در این معاهده تمام روابط و ارتباطات کاری ایران به ویژه بعد از بازگشت تحریم ها با بانک ها و شرکت های دنیا کنترل می شود و میدان نفس کشیدن مردم را می بندند.
ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی | نشست پیگیری مطالبات مردمی از نمایندگان مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک میلاد مبارک امام حسن(ع) گفت: باید از حیله های دشمنان و بی بصیرتی و خیانت های دوران زندگانی حضرت عبرت بگیریم.

وی افزود: خیانت ها، دشمنی ها و بی بصیرتی ها هر روز به شکلی جلوه می کند و اثر می گذارد، بی بصیرتی و نفاق عده ای به ظاهر دوست و نفوذ دشمن در زمان اهل بیت(ع) مانع از اجرای برنامه های آن بزگواران شد، امروز نیز مهم ترین ابزار دشمن نفوذ است.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: امروز مسؤولان بی بصیرت و کسانی که برای باقی ماندن در مسؤولیت نسبت به خطوط قرمز و فرامین رهبری بی توجه هستند و نسبت به کید و تزویرهای دشمن بصیرت و عمق لازم را ندارند دست به اقداماتی می زنند که جامعه اسلامی و توان نیروهای خودی را دچار مشکل می کنند.

وی ادامه داد: وقتی رییس یک قوه سال 2015 یک سند بنیادین را با 17 هدف در آمریکا امضا می کند که2030 یکی از آن اهداف است امروز باید شاهد حوادث و اتفاقاتی در عرصه آموزش و پرورش و میدان رشد فرزندان مملکت باشیم که رهبر انقلاب به رییس قوه قضائیه دستور برخورد بدهند.

حجت الاسلام ذوالنور ابراز داشت: چرا سند 2030 باید در کشور اجرا شود؟ چرا وقتی رهبر انقلاب ورود کردند دولت اجرای آن را لغو نکرد؟ چرا امروز رییس جمهور و برخی مسؤولان صحبت از متوقف کردن 2030 می کنند؟

وی عنوان کرد: با متوقف کردن یعنی وقتی چشمان ناظر نبود با پوشش هایی مجددا آن را اجرا می کنند و امروز در گوشه و کنار کشور شاهد اجرای 2030 هستیم که تمام تقوا، تدین، عفاف و مصونیت معنوی جوانان را هدف قرارگرفته است، یکی از افراد عنودی که پای ثابت فتنه 88 بود اعلام می کند خدمتی که فلانی به ما کرد رییس جمهور اصلاحات انجام نداد چرا که وارد معاهدات بین المللی شدیم که هیچ مسؤولی در آینده نمی تواند از آن خارج شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهد اقدامات خزنده هستیم، مسؤولی FATF را امضا می کند و مجلس شورای اسلامی دور می خورد، معاهدات و قراردادهای بین المللی که برای کشور تعهد ایجاد می کند باید با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: FATF اقدامات مالی است که بیگانگان آن را طراحی کردند و وزیری چراغ خاموش آن را امضا کرد، آیا این بی توجهی است یا خیانتی فاحش به مردم و انقلاب به شمار می رود؟ لوایح 4 گانه را به مجلس می آورند و لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم را ارائه کرده اند که یکی از قطعات پازل FATF است و نقشه را برای بیگانگان تکمیل می کند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که برخی مسؤولان و نمایندگان برای توجیه می گویند بیش از 180 کشور این لایحه را امضا کرده اند و چرا ایران نباید امضا کند، گفت: کسانی که چنین سخنانی را بیان می کنند یا جاهل هستند که صلاحیت سکانداری امور جامعه را ندارند یا اگر هم تشخیص آن ها از مسائل این اندازه سطحی است حضور آن ها در جایگاه منافع ملی مردم غلط است.

وی افزود: اگر هم می دانند و خود را به جهالت می زنند و به شعور مردم توهین می کنند وضعیت بدتر از صورت اول است، کشورهای دنیا در چند گروه قابل دسته بندی هستند که برخی سران نظام سلطه و بدنه نظام سلطه به شمار می رود؛ برخی کشورها مانند چین و رسیه تقابل با آمریکا دارند اما دارای تفاوت ماهوی نیستند و در سکولاریسم تفاوتی ندارند و اختلاف آن ها در منافع است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که برخی کشورها مانند عربستان ایادی استکبار هستند، اظهار داشت: این ها ابزار و نوکر نظام سلطه هستند، بخش دیگری از کشورها مانند ترکیه تلاش می کند که برای رسیدن به منافع مسلمانان را قتل عام و تروریسم را تقویت می کند و اگر منافع خود را در همکاری با ایران و روسیه دید همکاری می کند.

وی ادامه داد: بقیه کشورها حیات مستقل ندارند و به دلیل منافع به نظام سلطه و کشورهای قدرتمند متصل می شوند که برای حفظ منافع و جلوگیری از نابود شدن از نظام سلطه تبعیت می کنند، تنها جمهوری اسلامی با نظام سلطه اختلاف و چالش ذاتی و ماهوی دارد و دشمن از ابزارهایی بین المللی مانند FATF و کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم برای محدود کردن و متوقف کردن انقلاب و افزایش فشار استفاده می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: لایحه این کنوانسیون را برای تصویب به صحن آوردند که 93 نماینده نامه ای به رییس مجلس نوشتیم و نسبت به آن هشدار دادیم، این کنوانسیون پشت عقد برجام و شرط حفظ آمریکا بود که برخی کشور را دچار مشکل کردند، وقتی کدخدا و برجام رفت و امروز شاهدیم که چیزی از برجام باقی نمانده چرا می خواهند کشور را درگیر چنین معاهده ننگینی کنند که بعد از برگشت تحریم راه تنفس مردم بسته شود.

وی ادامه داد: رییس مجلس عقب افتادن را نپذیرفت اما قرار شد طی 10 روز کمیسیون آن را بررسی کند، این لایحه به کمیسیون امنیت ملی و بسیاری جنجال کردند که چرا نمایندگان از کمیسیون خارج شدند، کمیسیون امنیت ملی می خواست به واسطه زور و فشار بدون پختگی تصویب کند و اراده رییس مجلس در ضرب الاجل محقق شود، کسانی از اصلاح طلبان  که در جلسه کمیسیون نبودند تنها در زمان رأی گیری آمدند تا عدد رأی تغییر کند و این کنوانسیون رأی آورد که چاره ای جز ترک جلسه کمیسیون و خرید زمان نداشتیم.

حجت الاسلام ذوالنور ابراز داشت: در جلسه بعدی که سه شنبه برگزار شد 8 شرط تعیین و در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد، اگر خارج نشدیم به دلیل این نیست که شرط ها را قبول داریم و خطر را منتفی می دانیم، خطر هنوز وجود دارد و این شروط سر سوزنی خاصیت نخواهد داشت چون زمانی این شروط نافذ است که کشورهای مقابل اعتراض نکنند، همین الان که نپذیرفتیم و برای پذیرش شروطی در نظر گرفتیم 12 کشور اعلام اعتراض کردند.

وی عنوان کرد: نظام سلطه تعریف جمهوری اسلامی از تروریسم را می پذیرند و آیا اعتراض نخواهند کرد؟ منافقانی که هزاران نفر را به شهادت رساندند را تروریسم نمی دانند اما حزب الله و انصارالله را تروریسم می دانند؛ با اعتراضی که کشورها بر شروط می گذارند تعهدات باقی مانده اما شروط بی خاصیت می شود، اگر در کمیسیون امنیت نصاب را برهم نزدیم برای این بود که اگر این شروط را هم مطرح نمی کردیم بدون شرط تصویب می شد و بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردیم.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: خیانت این معاهده کمتر از ترکمنچای و معاهدات مشابه نیست چون تمام روابط و ارتباطات کاری ایران به ویژه بعد از بازگشت تحریم ها با بانک ها و شرکت های دنیا کنترل می شود و میدان نفس کشیدن مردم را می بندند، حافظه تاریخی ما پاک نشده که آقای رییس جمهور بعد از تصویب برجام گفت روز اول اجرای این توافق تمامی تحریم ها برداشته می شود اما کدام تحریم برداشته شد؟

وی اضافه کرد: دو سال و نیم با تمام منافع ملت بازی کردند و به امید رضایت دست دادن با کدخدا، خدا فراموش و منطقه رها شد، رابطه با کشورهایی که دوست و همراه جمهوری اسلامی بودند به دلیل این که آمریکا ناراحت نشود دایر نکردند، بعد از ایجاد مشکل بین روسیه و ترکیه، روس ها درخواست کردند که خلأ تجاری ترکیه در زمینه میوه و غذا توسط ایران پر شود که نفع خوبی برای کشور داشت اما دولت ازترس بی مهری آمریکایی ها رکود را پذیرفت و با روسیه ارتباط بر قرار نکرد.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: دو سال و نیم اقتصاد کشور و مردم آسیب دیدند، چرا مردم را فریب می دهند و در دوربین تلویزیون می گویند یک مزاحم خارج شده است مگر نمی گفتند که مشکل را باید با کدخدا حل کرد؟ چگونه امروز اگر کدخدا برود مشکل وجود ندارد؟ می گویند برجام را با اروپا ادامه می دهیم در حالی که آمریکا و اروپا تقسیم کار کردند تا برجام موشکی و منطقه ای را بر ایران تحمیل کنند

وی افزود: رهبر انقلاب کرارا درباره عهدشکنی و فتنه گری آمریکایی هشدار دادند و خطوط قرمز را ترسیم کردند، چرا این خطوط قرمز رعایت نشد؟ برجام برای آمریکایی خوب بود که 19 هزار سانتریفیوژ را به 5 هزار برسانند و بقیه را نابود کنند، 11 تن اورانیوم را گرفتند و کیک زرد دادند، برجام برای آمریکایی خوب بود تا نطنز و فردو و راکتور اراک را جمع کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در طول تاریخ هر جا اطاعت از رهبری و ولایت مورد توجه قرار گرفت تعالی و ترقی به دنبال داشت و هر جا تمرد از امر ولی و اجتهاد در برابر نص اتفاق افتاد شاهد خسارت بودیم./1323/

ارسال نظرات