۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۶۷۱۱۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آفرینش انسان‌ها نشان از رحمت خداوند دارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آفرینش انسان‌ها نشان از رحمت خداوند دارد، گفت: هیچ موجودی براساس خشم و غضب خلق نشده است بلکه همه موجودات و مخلوقات براساس رحمت و محبت خداوند خلق شده‌اند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد امیر(ع)، گفت: کتاب خدا شامل سه کتاب آفاق، انفس و قرآن مجید است.

وی افزود: منشا پدید آمدن این سه کتاب رحمت خداوند است و این سه کتاب به نسبت ظرفیتی که دارند خودشان منشا پخش رحمت هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جهان و انسان تجلی رحمت حق است، ابراز کرد: تمام انسانها خاک مرده بودند خداوند آنان را از خاک خارج و خلق کرد و انسان‌ها به یک موجود زنده تبدیل شدند و این آفرینش رحمت خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خالق به مخلوق محبت دارد، اظهار داشت: هیچ موجودی براساس خشم و غضب خلق نشده است بلکه همه موجودات و مخلوقات براساس رحمت و محبت خداوند خلق شده‌اند.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: خشم خدا به معنای عذاب الهی است زمانی که هیج مخلوقی وجود نداشت که از اطاعت خداوند سرباز بزند پس دلیلی ندارد که گفته شود خداوند انسان را از روی خشم از خاک خلق کرد.

وی با بیان اینکه خداوند غضب و خشمی ندارد، گفت: خشم و غضب خداوند حاصل اعمال انسان‌هاست زیرا ذات خداوند عین رحمت است و رحمت الهی از غضب خداوند پیشی دارد و در ذات خداوند وجود ندارد و همه محصول اعمال انسان است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: خداوند می‌فرماید: من همه انسان‌ها را خلق کردم تا رحمت خودم را هزینه آنان کنم؛ اگر کسی بگوید من رحمت خداوند را نمی‌خواهم نمی‌تواند در مورد رزق و نعمت خداوند این سخن را بگوید این رحمت فراگیر برای همه مخلوقات است بنابراین رحمت خداوند را نمی‌خواهم کلامی ابتر است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان مومن مزاحم و مخالف گناه است و در برابر گناه سکوت نمی‌کند، عنوان کرد: خداوند انبیا و اولیای الهی را دوست دارد چون آنان خداوند را بسیار دوست می‌دارند، خداوند می‌فرماید: من روزی بندگانم را بر خودم واجب کردم و تا مرگ آنان نرسد من نعمت را از آنان دریغ نمی‌کنم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات